شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۱۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر خبر داد...
کد خبر: ۸۶۳۲۴
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹

فکرشهر: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۱۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، مصطفی سالاری در جمع خبرنگاران گفت: مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان مرداد ماه سال گذشته اجرایی شد و مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز در روز‌های پایانی اسفند ماه به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد. با اجرای مرحله دوم متناسب سازی، درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری برابر شده است.

مصطفی سالاری با بیان اینکه خواسته ۱۲ ساله مستمری بگیران سازمان محقق شده است، بیان کرد: از سال ۹۸ برنامه ریزی‌هایی برای تحقق این امر صورت گرفته و مدیریت سازمان با حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس، متناسب سازی به سرانجام رسید.

سالاری با بیان اینکه شرایط اقتصادی و ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان، متناسب سازی را ضروری کرده بود، افزود: از اسفند ۹۸ تا فروردین ۱۴۰۰ پس از پیگیری‌های فراوان دو مرحله متناسب سازی انجام شده، که با احتساب افزایش‌های سنواتی ماده ۹۶ در مجموع به افزایش ۱۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منجر شده است.

برابری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: دیگر تفاوتی میان درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و درصد افزایش بازنشستگان کشوری و لشکری ناشی از همسان سازی و متناسب سازی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه احکام مورد نظر در این زمینه از پس‌فردا صادر می‌شود، اعلام کرد: تاکنون مجموع پرداخت برای بازنشستگان از فروردین ٩٩ تا فروردین ١٤٠٠؛ ۶۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که با اجرای این طرح در فروردین ١٤٠٠ به ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد و در این زمینه باید از دولت و مجلس شواری اسلامی تقدیر کرد که این مبلغ را به متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دادند.

سالاری بیان داشت: با اجرای متناسب سازی مرحله دوم ذیل ٥ عنوان پرداختی، حقوق یک بازنشسته حداقلی بگیر سازمان با ٣٠ سال سابقه کار و عائله مندی با دو فرزند از اسفندماه ١٣٩٨ تا فروردین ١٤٠٠ دو میلیون و ششصد هزار تومان افزایش یافته و از یک میلیون و ششصد هزار تومان به چهار میلیون و دویست هزار تومان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: حقوق یک بازنشسته حداقلی بگیر با ۲٠ سال سابقه کار با عائله‌مندی و دو فرزند از اسفند ٩٨ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: به طور کلی، حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم مقداری بیشتر است.

سالاری اضافه کرد: وصول منابع نیازمند کمک دولت است و انشالله کمبود و مشکلی در تامین منابع نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در فروردین هرچه افزایش می‌یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد، گفت: آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب اسفندماه ربطی به فروردین ندارد و چیزی هم از حقوق بازنشستگان کسر نمی‌شود.

وی گفت: این افزایش در فروردین در فیش حقوقی افراد لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتاعی در پایان اظهار کرد: احتمالا تا فردا ورژن نهایی احکام را داشته باشیم و نهایتا از پس فردا امکان صدور فراهم است، همچنین واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه ماه‌های گذشته پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر