جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خبر داد:
کد خبر: ۸۶۳۵۲
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از تعطیلی ۱۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در طرح بسیج سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بهداشت و درمان دشتستان، ماریا خویشدوست گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی هر ساله با آغاز تعطیلات ایام نوروز و با هدف تشدید کنترل امور بهداشت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود.

خویشدوست بیان کرد: در همین راستا ۴۰ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در تمامی روزهای تعطیل و غیر تعطیل در سطح شهرستان مشغول به فعالیت بوده‌اند و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بازدید از این مراکز با اولویت، ترمینال‌ها، هتل‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، نانوایی و جایگاه سوخت انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در این مدت، ۱۷ صنف متخلف شهرستان دشتستان که موازین بهداشتی را رعایت نکرده، پلمب و بیش از ۲۴ صنف به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند و یک تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل‌مصرف از سطح عرضه جمع‌آوری و معدوم گردید.

خویش دوست تصریح کرد: در راستای کنترل بهتر و نظارت مستمر بر آب مصرفی، بیش از ۱۵۰ نمونه آب از منابع آب و شبکه آب‌رسانی برداشت و در آزمایشگاه آب شهرستان مورد آزمایش قرار گرفتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آمار بیماری کرونا در سطح شهرستان و اهمیت بیش از بیش پروتکل‌های بهداشتی، مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت پروتکل‌ها در صنوف و مراکز عمومی، شکایات خود را از طریق تلفن ۱۹۰ به شبکه بهداشت و درمان گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر