شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۴۰۷
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: راه‌اندازی کارگاه‌ها و صدور پروانه تولید صنایع دستی در سال گذشته منجر به اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲۳۶ نفر در این استان شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، لیلا رحیمی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: در این مدت ۱۱۳ پروانه تولید انفرادی، ۲ پروانه تولید کارگاهی، ۲ مجوز تاسیس کارگاه صنایع‌ دستی و ۷۹ کارت شناسایی سال ۹۹ در استان بوشهر صادر شد.

وی ادامه داد: ۷۱۰ میلیون ریال محصولات تولیدی استان بوشهر در سال گذشته از طریق گالری صنایع‌دستی به فروش رسید و  ۳۹۳ هزار ۲۵ دلار از این محصولات نیز از مبادی گمرک‌های استان بوشهر صادر شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین محصولات صنایع دستی استان بوشهر از طریق صادرات چمدانی نیز در سال گذشته ۲۲۷ هزار ۹۱۳ دلار ارز آوری داشته است.

رحیمی گفت: در سال گذشته برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی نیز ادامه یافت و در این ارتباط با برگزاری دوره شاغلان برای ۱۰۰ نفر و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای ۱۸۲ نفر، زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانوار در روستاها فراهم شد.

وی اظهار کرد: سال ۹۹ با همه تاثیری که از شیوع کرونا پذیرفت، سالی تاثیرگذار در حوزه صنایع دستی بوشهر بود و در این ارتباط با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی ۱۶ نمایشگاه در این استان برگزار شد.

رحیمی افزود: این نمایشگاه‌ها برای حمایت از تولید برگزار شد و امیدواریم با عبور از کرونا زمینه تحقق شعار سال فراهم شود و بار دیگر صنعتگران کشور پرشورتر از همیشه و با تولیدات خلاقانه و کاربردی در کنار هم قرار گیرند و رشد تولید را در صنایع دستی این استان شاهد باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر