جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۴۶۹
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: با پیگیری‌های نماینده دشتستان، مقرر شد مسئولیت تامین و توزیع سیمان به انجمن سیمان سپرده شود و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز تفاهم‌نامه اجرایی آن تدوین شود.

به گزارش فکرشهر، دکتر ابراهیم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به کمبود سیمان در استان بوشهر و افزایش قیمت آن موضوع را از طریق وزیر صمت با جدیت دنبال کردیم و امروز نشستی را با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه سیمان استان بوشهر داشتیم و مسائل و مشکلات استان در این حوزه را مطرح کردیم.

وی با انتقاد از شیوه سیاستگذاری در صنعت سیمان اضافه کرد: حامی صادرات هستیم ولی در زمینه سیمان چون یک ابزار توسعه‌ای است و نقش مهمی در پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی دارد، اولویت باید تامین نیاز داخل کشور باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار داریم جلوی صادرات سیمان در مقطع فعلی گرفته شود تا بازار سیمان در داخل کشور تامین، تنظیم و تعدیل شود.

ناظر مجلس در شورای معادن استان بوشهر با بیان اینکه در توزیع سیمان هم باید شفافیت گسترش یابد و از تولید در کارخانه تا توزیع و مصرف باید شفاف باشد، تصریح کرد: جلوی قاچاق سیمان هم باید گرفته شود و برای تامین استان‌هایی که نیاز به سیمان دارند هم دولت وارد عمل شود تا نیازهایشان رفع شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بحث تولید سیمان هم مشکلاتی وجود دارد و نیازمند نظارت دقیق و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم تا کارخانجات با همه ظرفیت کار کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد شاهد تخلفات و رانت‌هایی در توزیع سیمان هستیم، خواستار نظارت جدی و اعمال شفافیت برای جلوگیری از رانت‌خواری در توزیع سیمان شد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس افزود: نیاز دشتستان و استان بوشهر به سیمان بیشتر از گذشته است. یک سری پروژه‌های بزرگ همچون احداث سدها، پروژه های در حال ساخت پارس جنوبی، واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و بازسازی بناهای آسیب‌دیده از سیل سال گذشته را داریم لذا استان بوشهر بیش از گذشته به سیمان نیاز دارد.

رضایی‌ خاطرنشان کرد: این نشست یک مصوبه هم داشت و مقرر شد مسئولیت تامین و توزیع سیمان به انجمن سیمان سپرده شود و ظرف یک هفته تا ۱۰ روز تفاهم‌نامه اجرایی آن تدوین و سپس ابلاغ شود که امیدواریم باعث حل مشکلات سیمان شود.

در این نشست معاون معدنی وزیر صنعت، مدیران صنعت سیمان در استان بوشهر، مدیران حوزه معادن و تنظیم بازار وزارت صمت حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر