سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۵۱۲
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: تاکنون چندین روستا در سراسر استان بوشهر درگیر بیماری کووید ۱۹ شده‌اند. میزان ابتلا در استان انفجاری است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: با توجه به جاذبه گردشگری استان بوشهر با تمهیدات انجام‌شده در تعطیلات نوروزی در استان نسبت به سال‌های قبل ۳۵ درصد کاهش تردد وجود داشته است. قبل از تعطیلات نوروز هم با ایجاد محدودیت شبانه و همچنین بسته شدن مسیر‌های ورود و خروج استان در آخر هفته توانستیم پیک ایجادشده کنونی را ۳ ماه به تعویق بیاندازیم و در برابر این بیماری مقاومت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: همجواری با استان خوزستان که درگیر گسترش جدید بیماری شده بود و رفت‌وآمد‌ها به استان بوشهر، سرعت انتقال این بیماری سریع‌تر از وضعیت قبل شده است.

دکتر کشمیری با اشاره به همه‌گیری روستا‌های کوچک استان بوشهر اظهار کرد: تاکنون چندین روستا در سراسر استان درگیر بیماری کووید ۱۹ شده‌اند.

وی افزود: ۱۵ نفر در شهرستان دشتی و ۳۰ نفر در شهرستان عسلویه با شرکت در مراسم فاتحه به این بیماری مبتلا شده‌اند.

کشمیری بابیان اینکه اکنون نحوه ابتلا در استان به شکل انفجاری هست، گفت: یک فرد مبتلا اگر در فضایی سربسته قرار گیرد می‌تواند تمامی افرادی که در آن مکان هستند را درگیر بیماری کند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: شهرستان‌های نارنجی استان بوشهر باید بیشتر رعایت کرده تا به وضعیت قرمز تغییر رنگ ندهند، همچنین در شهرستان بوشهر با وضعیت قرمزی که دارد، شاهد پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها هستیم.

دکتر کشمیری اظهار داشت: در این شرایط خطر و اپیدمی موج چهارم، بیمارستان شهدای هسته‌ای وارد چرخه کارشده و پذیرای بیماران مبتلا به ویروس کرونا است که این مرکز به عنوان پشتیبان بوده و بخش کرونایی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس را شامل می‌شود که به تدریج این مرکز به بیمارستان معین بیماران کرونای در شهرستان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: این مرکز دارای تخت‌های فراوان، اتاق‌های جراحی، دستگاه اکسیژن ساز، سی‌تی‌اسکن اختصاصی و اتاق‌های ICU متعدد است که در این شرایط برای ما دلگرم‌کننده بوده و نقطه قوت استان در کنترل این اپیدمی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: مهم‌ترین کاری که در اپیدمی باید انجام شود پیشگیری بوده، چون از هر ۱۰۰ نفر افرادی که مبتلا شده، ۸۰ نفر از آن‌ها بدون علامت هستند و ۲۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده و از این تعداد ۵ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه رفته و از این افراد ۲ نفر ممکن است، فوت کنند.

دکتر کشمیری اظهار داشت: با توجه به قرمز بودن استان در تلاش هستیم که با محدودیت‌های ایجادشده، تعداد افراد مبتلا، تجمع و حلقه تماس افراد را کاهش دهیم.

وی بابیان اینکه در واکسیناسیون اولویت اول کادر بهداشت و درمان هست گفت: تاکنون بیماران خاص همچون افراد تالاسمی، بیماران دیالیزی و افراد سالمند که در خانه سالمندان حضورداشته واکسینه شده‌اند و در مرحله بعد افرادی که دچار سرطان هستند در اولویت خواهند بود. در این هفته همه پاکبانانی که با پسماند عفونی در ارتباط هستند واکسینه خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر