جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۵۴۴
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: معاون فرهنگی دانشگاه تهران ابطال انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی این دانشگاه از سوی وزارت علوم را غیرقانونی دانست و گفت: امیدواریم وزیر علوم با تعیین طرف سوم،برای بررسی موضوع، موجبات بررسی انتخابات و حکم کمیته ناظر را فراهم کند و ما تا آخرین مرحله موضوع را از طریق قانونی و از کانال های مربوط به خود دنبال می کنیم.

به گزارش فکرشهر، دکتر مجید سرسنگی در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح علت ابطال انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه تهران از سوی وزارت علوم پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه این یکی از مواردی است که ما انتظار داشتیم ستاد وزارت عتف با اخذ تصمیمی درست موجبات دلگرمی فعالان دانشجویی در حوزه نشریات این دانشگاه را فراهم کند. البته من بر این باورم که مدیران دولتی نباید مسائل مابین خود را از طریق رسانه ها حل کنند؛ رسانه برای ما کاربرد دیگری دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در دانشگاه تهران از همان روز اول که به شکل غیر رسمی متوجه شدیم تصمیم ابطال انتخابات فوق در کمیته ناظر بر نشریات معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گرفته شده است، با برقراری تماس و تقاضای مکرر برگزاری جلسات مربوط سعی کردیم تا مسئله را حل کنیم. متاسفانه به هر دلیلی این جلسه زمانی گذاشته شد که تصمیم گرفته شده بود و اعضای کمیته هم اعتقاد داشتند تصمیم مزبور غیر قابل برگشت است.

معاونت فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد:به نظر ما نه تنها خلافی در جریان انتخابات دانشگاه تهران رخ نداده بلکه اداره کل فرهنگی دانشگاه و کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی و دیگر فعالان نشریات دانشجویی با دقت و دلسوزی تمام، درست در آغاز پاندمی کرونا، توانستند با برنامه ریزی مناسب، در یک مرحله انتخابات را برگزار کنند.

به گفته دکتر سرسنگی،‌ به لحاظ قانونی برای ورود کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، باید اعتراضی نسبت به انتخابات وجود داشته باشد که خوشبختانه حتی یک اعتراض نیز در زمان مقرر واصل نشد. از سوی دیگر ما تمام مستندات لازم را به مسئولان تقدیم کردیم و امیدوار بودیم دانشگاه تهران با حدود 250 نشریه دانشجویی فعال بتواند در انتخابات نمایندگان دانشجوی کمیته مرکزی نقشی فعال ایفا کند که متاسفانه میسر نشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از سوی رئیس دانشگاه تهران نامه ای همراه با گزارش برگزاری انتخابات برای وزیر علوم ارسال شده است و ما امیدواریم ایشان با تعیین یک طرف سوم، موجبات بررسی انتخابات و حکم کمیته ناظر را فراهم کنند و ما تا آخرین حد موضوع را از طریق قانونی و از کانال های مربوط به خود دنبال می کنیم و فعلا نه نیازی می بینیم و نه درست می دانیم که مستندات را از طریق رسانه ها منتشر کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران به سیاستگذاری ها کلان فرهنگی در آموزش عالی کشور انتقاد کرد و گفت: عمیقا معتقدم کار ما در دانشگاه ها، در حوزه فرهنگی به بار نخواهد نشست مگر اینکه در سیاست های کلان آموزش عالی تغییری جدی نسبت به مقوله «فرهنگ در دانشگاه» رخ دهد. به اعتقاد من، آموزش عالی و سیاستگزاران آن باید در کنار پرداختن به آموزش و پژوهش – که البته از اهداف مهم دانشگاه است – حوزه فرهنگ را هم بیشتر به رسمیت شناخته و زمینه رشد و تعالی آن را در دانشگاه ها بیش از پیش فراهم کنند.

وی افزود: انتظار ما از ستاد وزارت و خصوصا معاونت فرهنگی و اجتماعی آن این است که برخی از مشکلاتی را که نمی توان در سطح دانشگاه ها حل کرد، مورد توجه خود قرار دهند. متاسفانه در چند دهه اخیر کمتر دیده شده است که اقدامات ایجابی موثری در این زمینه صورت گیرد. پراکندگی زیاد کار فرهنگی در دانشگاه ها و وجود تعاریف ودیدگاه های بعضا کاملا متغایر با یکدیگر در این زمینه، کار را در دانشگاه سخت و گاهی بی حاصل می کند.در واقع حضور قوی تر وزارت عتف در این موضوعات می تواند ناهماهنگی، تفاوت های کلان و بی مورد، دلسردی و نا امیدی دست اندرکاران و شادابی فرهنگی دانشگاه ها را به دا داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر