جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۵۸۵
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۲۱ درصد از مبتلایان بیماری کرونای استان مربوط به شهرستان دشتستان است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بهداشت و درمان دشتستان، ماریا خویشدوست افزود: از شیوع بیماری کرونا در شهرستان تا کنون بیش از هجده هزار و ۶۸۰ آزمایشpcr  و رپی تست (تست سریع ) برای مراجعین به  مراکز منتخب کرونا و مراکز خدمات جامع سلامت گرفته شده که به ازای هر ۱۰۰۰ نفرجمعیت شهرستان ، ۷۰ نمونه انجام شده است.

وی تصریح کرد: تعداد مبتلایان شهرستان از ابتدا تا کنون پنج هزار و  337 نفر بوده و متاسفانه یک چهارم از کل مبتلایان شهرستان در این ۲ هفته شناسایی و تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفته‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: سرعت سرایت بیماری جهش یافته جدید بالا رفته و تمامی آحاد جامعه باید هشدارها و توصیه‌های کرونایی را جدی بگیرند.

وی گفت: تعداد کل موارد مشکوک و قطعی از اول فروردین ماه تاکنون ۹۲ نفر بوده که نسبت به ماه‌های گذشته رشد چهار برابری داشته و این زنگ خطری برای تمام کسانی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و سلامت خود و دیگر افراد جامعه بخصوص سالمندان و بیماران زمینه‌ای را در معرض خطر قرار می‌دهند.

خویشدوست اظهار کرد: در شهرستان دشتستان ۱۱۰ نفر با علت مستقیم بیماری کرونا فوت کرده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از مردم خواست که هرگونه علایم سرماخوردگی، تب و بدن درد را جدی گرفته و سریعا به نزدیکترین مرکز درمانی تحت پوشش خود برای شناسایی بیماری مراجعه نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر