پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۵۹۸
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت تعاون مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت؛ در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور؛ مصوب شد از ابتدای فروردین ماه سال جاری، کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، براساس مصوبه شورای عالی کار برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش یابد.
برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری نیز به میزان ۲۶ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال افزایش می‌یابد.
همچنین به منظور ترمیم بخشی از متناسب سازی مرحله دوم حقوق مستمری بگیران و در اجرای دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مبلغ عائله مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌گردد.
 
اصلاح آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی
 
هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تحکیم تعهدات مناقصه‌گران و پیمانکاران طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی، آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی را اصلاح کرد.
به موجب این اصلاحیه، اوراق مالی اسلامی دولت به اوراق بهادار اسلامی اطلاق می‌شود که با نام منتشره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت نظیر اوراق مشارکت، انواع صکوک اسلامی و اسناد خزانه اسلامی که در چهارچوب عقود اسلامی و به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین به صورت ریالی یا ارزی منتشر می‌شود.
همچنین سپرده حسن اجرای کار عبارت است از مبلغی که بابت تضمین حسن اجرای کار از هر پرداخت کارفرما به طرف قرارداد در قالب وجه نقد یا اوراق مالی اسلامی دولت، کسر و پس از دوره مقرر تعیین شده در قرارداد توسط کارفرما نگهداری و پس از حصول شرایط مندرج در قرارداد آزاد می‌شود.
علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی می‌باید ضمن ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز، از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به توثیق اوراق مالی اسلامی دولت مورد تضمین که نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده‌اند به نفع دستگاه اجرایی، اقدام و عملیات حسابداری مربوط را در دفاتر مالی ثبت نماید. ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از طریق شرکت مذکور نسبت به فروش اوراق وثیقه شده معادل مبلغ تضمین و آزادسازی مابقی آن اقدام نمایند.
همچنین اوراق مالی اسلامی دولت مورد وثیقه به مبلغ ۸۵ درصد ارزش معاملاتی روز قبل به عنوان تضمین پذیرفته می‌شود. ارزش معاملاتی اوراق مالی اسلامی عبارت است از قیمت پایانی معامله که از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی www.tsetmc.ir تعیین می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر