چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۶۰۹
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: در آخرین رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان گناوه به رنگ قرمز درآمد و محدودیت‌های جدید مناطق قرمز برای این شهرستان در نظر گرفته شد.

به گزارش فکرشهر، بعد از اجرای طرح جامع هوشمند و محدودیت‌های کرونایی در آذر ماه سال گذشته، وضعیت کرونایی شهرستان گناوه عادی شد و روند مبتلایان و بستری‌ها در این شهرستان کاهش یافت و این امید که این روند ادامه یابد تقویت شد اما با عادی انگاری‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تشکیل دور همی ها و مراسم اموات و جشن این روند باز هم سیر صعودی و شتابنده‌ای به خود گرفت.

از ماه‌های اسفندماه و فروردین روند افزایش مبتلایان به ویروس ناشناخته کرونا صعودی شد و شمار مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌های شهرستان و شمار فوتی‌ها افزایش یافته است.

این امر موجب شد تا در آخرین رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان گناوه از نارنجی به رنگ قرمز درآید و محدودیت‌های جدید مناطق قرمز کرونایی بار دیگر برای این شهرستان در نظر گرفته شود.

بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرستان و با توجه به رنگ بندی کرونایی شهرستان گناوه گروه‌های شغلی ۲،۳و ۴ تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد و گروه‌های شغلی یک نیز با توجه به تأمین مایحتاج ضروری و روزانه مردم دایر است.

این تعطیلی‌ها بنا بر اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه از پنج شنبه ۱۹ فروردین جاری آغاز و تا زمان تغییر وضعیت کرونایی شهرستان ادامه خواهد داشت.

خیز جدید ویروس کرونا و خطر همه‌گیری در شهرستان گناوه بسیار جدی است و با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است به طوری که به گفته مسئولان بهداشت و درمان از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا کنون یعنی طی ۱۸ روز، ۷۵۵ بیمار جدید در شهرستان شناسایی شده که آمار بسیار بالایی برای این شهرستان است.

با توجه به شیوع نوع جهش‌یافته انگلیسی باید خطرات این ویروس را جدی تر گرفت و مانند روزهای ابتدای شیوع کرونا همبستگی دوباره ای بین مردم و مسئولان در جهت مقابله با آن شکل گیرد تا از ورود به مرحله سخت‌تر جلوگیری شود.

ضرورت همراهی همه اقشار و گروه‌ها در این مرحله که خطر ویروس جهش یافته نیز به آن اضافه شده ایجاب می‌کند تا همه دست در دست هم برای نجات جان خود و دیگران در این مقابله به سهم خود همکاری کنند.

اگر دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته نشود با توجه به محدودیت ظرفیت‌های موجود درمانی، این مراکز دیگر پاسخگوی تعداد بیماران نخواهند بود و نتیجه آن افزایش تعدادی فوتی‌های ناشی از کرونا خواهد بود.

تعطیلی گروه‌های شغلی ۳،۲ و ۴

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه اظهار داشت: شهرستان گناوه در آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور از سوی ستاد ملی کرونا جز شهرستان‌های با رنگ قرمز اعلام شده است و می‌طلبد تا محدودیت‌های متناسب با این وضعیت اجرا شود.

حسین امیری افزود: تعطیلی گروه‌های شغلی ۳،۲ و ۴، کاهش حضور کارکنان در دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری به میزان یک دوم و سایر ادارات به میزان دو سوم، ممنوعیت ورود خودروهای پلاک غیر بومی و خروج خودرو با پلاک بومی، اعمال محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه صبح، تعطیلی کامل برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی از جمله محدودیت اعمال شده در مناطق قرمز است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست جهت هماهنگی و اجرای ابلاغیه استانداری ضرورت داشت افزود: گروه شغلی یک شامل شغل‌های ضروری و مایحتاج مردم است که به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

رئیس کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا گناوه ادامه داد: با توجه به تجارب قبلی، اتاق اصناف یک جلسه اضطراری جهت هماهنگی توجیهی و تعاملی جهت اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی گروه شغلی ۲ با اتحادیه‌های صنفی هرچه سریع‌تر برگزار کند و با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان اطلاع رسانی شفاف و دقیق به مشاغل مختلف، اتحادیه‌های صنفی و صنوف انجام دهد.

وی اضافه کرد: تشدید نظارت‌ها و برپایی گشت‌های مشترک در دستور کار دستگاه‌های مرتبط با ستاد مقابله با کرونا قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های مراکز درمانی شهرستان اگر وضعیت کنونی کنترل نشود وارد وضعیت سخت‌تر و غیر قابل کنترل خواهیم شد که علاوه بر ضررهای اقتصادی بیشتر، ضررهای جانی به همراه خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه تصریح کرد: همراهی مردم گناوه در ابتدای شیوع کرونا با این ستاد یک همراهی تاریخی بود و سهم بزرگی در پیشگیری از شیوع گسترده کرونا نه تنها در شهرستان بلکه استان بوشهر داشتند که ضمن تقدیر از آنان درخواست می‌کنیم همکاری لازم را با ستاد کرونا در رعایت دستورالعمل‌های ستاد و پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

شناسایی ۹۰ بیمار مثبت کرونایی در یک روز

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا به شدت رو به افزایش است، اظهار داشت: در روز گذشته ۹۰ بیمار مثبت به کرونا در شهرستان شناسایی شد و تخت‌های بیمارستان دیگر ظرفیت بستری ندارد.

عصمت حیدری افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون ۷۵۵ بیمار مثبت به کرونا در سطح این شهرستان شناسایی شده‌اند و تنها در روز جاری ۲۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهرستان بستری شدند که ۱۲ نفر در اتاق آی سی یو هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه از دستگاه‌های اجرایی مرتبط شهرستان تعامل و همکاری بیشتر در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از جمله تعطیلی مشاغل گروه‌های مشمول را خواستار شد.

عدم رعایت پروتکل‌های و دستورات بهداشتی به منزله خطرات و خسارات بیشتر اقتصادی و جانی است که گریبانگیر همه خواهد شد و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.

پرهیز از دورهمی‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کنونی از راهکارهای اصلی و مؤثر برای مقابله با رشد فزاینده ویروس کرونا است که همشهریان باید در عمل به آن مجدانه بکوشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر