جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۶۲۷
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طی یک سال گذشته پنچ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به هنرمندان بوشهری عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر، فاطمه کرمپور روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همزمان با سراسر کشور از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با اعلام فراخوان و دعوت از هنرمندان این استان برای دریافت هنرکارت خود اقدام به حمایت و پشتیبانی هنرمندان این استان کرده است.

کرمپور اضافه کرد: تا کنون بیش از ۹۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان بوشهر با ارائه مدارک و مستندات خود به کارشناس هنری این اداره کل اقدام به نام نویسی در این صندوق کرده اند.

وی اظهار کرد: تا کنون بیش از ۳۵۰ هنر کارت به هنرمندان این استان تحویل داده شده که توانستند با استفاده از کارت خود مبلغ ۳۰ میلون ریال را در ۲ مرحله از این صندوق دریافت کنند.

کرمپورحمایت از هنرمندان را از اقدام‌های شایسته دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: دولت با راه اندازی صندوق هنر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: اهالی رسانه، فرهنگ و هنر این استان که تا به حال اقدام به ثبت نام در این سامانه نکردند باید با مراجعه به سایت صندوق هنر اقدام به نام نویسی کنند.

وی توزیع هنر کارت را گامی مهم در راستای ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: همه خدمات صندوق اعتباری هنر از طریق این کارت ارائه می‌شود.

کرمپور افزود: علاوه بر اینکه هنرمندان سالخورده مستمری‌بگیر با استفاده از هنر کارت به صورت بلاعوض ماهانه مورد حمایت قرار می‌گیرند برخی هنرمندان شناخته شده نیز در صورت تکمیل و ارسال اطلاعات مورد نیاز زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: هنرمندان دارای نشان درجه یک هم دریافتی ماهانه‌ای دارند که به واسطه هنر کارت مبلغی به صورت ماهانه به حساب آنها واریز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر