شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۶۳۷
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: مجموعه تیم بسکتبال تپنا بوشهر از حال و روز ناخوش این تیم در آستانه صعود تاریخی به سوپر لیگ بسکتبال کشور می‎گویند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، تیم بسکتبال تپنا بوشهر اکنون در مرحله دوم حذفی لیگ دسته یک قرار دارد که در روزهای پیش رو باید برای تعیین رتبه خود در سیرجان با سه تیم نفتای جهرم، گل گهر سیرجان و سپاهان دیدار کند.

تیم بسکتبال تپنا بوشهر با درخشش خیره ‌کننده ه‎ای که در مرحله مقدماتی داشت به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کرد و اکنون به جمع چهار تیم برتر جنوب کشور راه پیدا کرده است؛ این تیم با بهره ‎گیری ۹۰ درصدی از بازیکنان بومی به عنوان شگفتی و پدیده این دور از مسابقات نیز قرار گرفته ولی به گفته مسئولان تیم از حمایت لازم و موثری برای برداشتن گام نهایی که صعود به سوپر لیگ است برخوردار نیستند.

میانگین سنی بازیکنان بومی تپنا زیر ۲۱ سال است که این نوید بخش آینده روشن بکستبال استان بوشهر برای درخشش در لیگ‎های مختلف است که تحقق این مهم در گرو حمایت همه جانبه برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای بسکتبالی استان است.

با این حال اکنون بسکتبال بوشهر که برای نخستین بار در تاریخ خود در آستانه ورود به سوپر لیگ بسکتبال شده می‌‏طلبد با درک بیشتر این شرایط عزم و اراده‌ه‏ای دوچندان برای صعود رعنا قامتان بوشهری ایجاد شود.

تیم بسکتبال تپنا بوشهر با وجود اینکه در آستانه ورود به سوپر لیگ است اما هیچ تغییری پیرامون وضعیت آن احساس نشده و روز به روز مشکلات مالی آن دوچندان می‏‌شود اینها بخشی از سخنان کاپیتان این تیم است.

به گفته اشکان نجفی، بازیکنان برای بازی‏‌های سیرجان نیز قصد حضور نداشتند ولی با توجه به سختی‌‏هایی که تاکنون تحمل کردند تصمیم گرفتند با عزمی مصمم در مرحله دوم حذفی حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: ۱۸ سال سابقه حضور در لیگ‏‌های بسکتبال را دارم بر این اساس وقتی تیمی در آستانه ورود به سوپرلیگ قرار می‌‏گرفت به صورت جدی حمایت می‌شد اما این مهم تاکنون در مورد تیم تپنا محقق نشده است.

نجفی ادامه می‌دهد: بازیکنان تیم بسکتبال تپنا بعد از نزدیک به چهار سال کار و تمرین مداوم اکنون در موقعیت گرفتن نتیجه زحمت‏‌های خود هستند و شایسته نیست با بی مهری از رسیدن به سوپر لیگ بازبمانند.

دیگر بازیکن تیم بسکتبال تپنا می‌گوید: شرایط مالی این تیم در حدی است که آب معدنی نیز در تمرین وجود ندارد و بازیکنان باید آب مورد نیاز تمرین را خودشان تامین کنند.

محمد سلیمانی معتقد است: شرایط تیم تپنا بسیار خوب است ولی با وجود قرارداد بسیار اندک بازیکنان رسیدگی لازم به تیم نمی‏‌شود.

وی افزود: اکنون بیش از یک ماه است که از زمان پرداخت قسط سوم بازیکنان گذشته ولی هنوز پرداختی به بازیکنان نشده و این شرایط باعث شده تا بازیکنان از انگیزه لازم برای موفقیت برخوردار نباشند.

سلیمانی تاکید کرد: به طور قطع اگر حمایت لازم از تیم صورت نگیرد تیم تپنا در ادامه رقابت‌‏ها موفقیتی کسب نخواهد کرد.

تیم تپنا در تنگنای شدید مالی قرار دارد

سرمربی تیم بسکتبال تپنا نیز می ‎‏گوید: شرایط این تیم به دلیل تنگناهای شدید مالی قابل مقایسه با سایر تیم‌های صعود کننده به مرحله دوم حذفی نیست.  

آرش نجفی معتقد است: وضعیت مالی تیم تپنا به حدی است که حتی تیم‌‏هایی که موفق به صعود به مرحله دوم حذفی نشدند نیز از لحاظ مالی و امکانات شرایط بهتری نسبت به این تیم  داشتند با این وجود تیم تپنا تا به اینجای کار با همت و غیرت بازیکنان به این مرحله راه پیدا کرده و اکنون از لحاظ مشکلات مالی در شرایط بسیار بدی قرار گرفته است.

به گفته نجفی تیم تپنا از لحاظ‌ سخت افزاری، حقوق بازیکنان، اسکان مناسب و همچنین اعزام به مسابقه‌ها دچار مشکلات متعددی است و با وجود صعود تیم حتی یک ریال پاداش نیز به بازیکنان پرداخت نشده است.

وی افزود: با وجود اینکه شرکت حامی مبلغی برای موفقیت تیم پرداخت کرده اما باز هم تیم تپنا در آستانه سفر به سیرجان شرایط مساعدی ندارد و این کمک جواب‌گوی هزینه‌های 200 میلیون تومانی این تیم نیست.

نجفی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان نیز کمک‎هایی به تیم داشته اما این کمک‎ها به تنهایی برای موفقیت تیم تپنا کارساز نبوده و باید زمینه برای جذب اعتبار از منابع مالی دیگری نیز فراهم شود.

وی افزود: قول‏‌هایی نیز از شورا و شهرداری به تیم داده شد تا ۶۰ میلیون تومان به تیم کمک شود که امید است با رسیدن هرچه سریع‏تر این کمک زمینه برای موفقیت تیم فراهم شود.

نجفی یادآور شد: بازیکنان تیم تپنا در تعطیلات نوروزی نیز به صورت مستمر تمرین کردند و اکنون شایسته نیست که در سایه مشکلات مالی و با بی انگیزگی در مرحله پایانی مسابقات ورودی به سوپر لیگ بسکتبال کشور حاضر شوند.

وی عنوان کرد: با وجود جوانی و کم تجربگی بازیکنان اما تیم شانس صعود زیادی به سوپر لیگ دارد که با کاهش حاشیه‌‏های ناشی از مشکلات مالی به طور قطع امکان تحقق صعود تیم وجود دارد.

نجفی افزود: بازیکنان در سایه مشکلاتی مالی به شرایطی رسیدند که اعلام کردند پس از حضور در مسابقات سیرجان در صورت حمایت نشدن از رقابت‌‏ها کناره ‏‎گیری می‌‏کنند.

وی گفت: با وجود اینکه رقم قرارداد بازیکنان بسیار پایین است اما تاکنون تنها ۶۰ درصد قرارداد آنها پرداخت شده و بابت صعود به مرحله دوم حذفی نیز باید ۲۰ درصد دیگر به قرارداد آنها اضافه و پرداخت م‌ی ‏شد که این مهم تاکنون پرداخت نشده است.

رئیس هیات بسکتبال استان بوشهر نیز گفت: آن طور که به نظر می‌‏رسد  هیچ عزمی برای کمک به تیم تپنا وجود ندارد.

رضا رضازاده اظهار کرد: شرکت تعمیرات و پشتیبانی نیروگاه اتمی از ابتدا قصد کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به تیم داشته که اکنون بیش از این میزان کمک کرده ولی با توجه به هزینه‌‏های بالا این پرداختی جواب‌گوی تمام هزینه‎ ها نیست.

وی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز کمکی به تیم داشته ولی مجموع کمک‌‏های انجام شده به تنهایی پاسخگوی وضعیت حساس تیم برای صعود به سوپر لیگ بسکتبال کشور نیست.

رضازاده اظهار داشت: با این حال اگر مسئولان استان و شهر بوشهر از توان لازم برای کمک به تیم تپنا برخوردار نیستند انتظار است تا آنها حداقل با حضور در تمرین‏‌های تیم موجب دلگرمی بازیکنان شوند.

وی افزود: شهرهای کوچک کشور تیم‎هایی در لیگ بسکتبال دارند که همه جوره از سوی مسئولان حمایت می‏‌شوند ولی با این وجود هنوز تیم تپنا چشم انتظار دیده شدن از سوی مسئولان استان و کسب انگیره برای حضور مقتدرانه در ادامه رقابت‎ها است.

رضازاده اظهار داشت: در بوشهر عمده کمک‎ها به سمت رشته فوتبال است و سایر رشته ‎ها با وجود موفقیت چشمگیر  مظلوم واقع و توان لازم برای درخشش مدنظر را ندارند.

وی عنوان کرد: در این زمینه انتظار می ‌رود مسئولان ارشد استان بویژه استاندار و نمایندگان مجلس با رایزنی لازم منابع مالی مورد نیاز تیم‌های ورزشی استان را فراهم کنند تا تیم‌ها بتوانند با موفقیت‌های خود باعث شادی و نشاط اجتماعی بیشتر هم استانی‌ها شوند.

حمایت واحدهای صنعتی از تیم‌های ورزشی ضروری است   

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: این اداره کل در راستای حمایت خود از تیم بسکتبال تپنا سالن تمرین را بدون یک ریال دریافتی در اختیار آنها قرار داده و در حد توان و حتی برای اعزام تیم نیز کمک‌هایی داشته است.

احمد بهروزیان فرد با اشاره به ضرورت جذب حامی مالی توانمند برای تیم تپنا، افزود: تیم شایسته و جوان تپنا نیز یک تیم خصوصی است و اداره کل ورزش وجوانان استان نیز با توجه به شرایط خاص مالی و محدویت‌ها قادر به تامین تمام هزینه‌های آنها نیست.

وی اظهار کرد: در این زمینه می‌طلبد با پی‌گیری بیشتر نمایندگان شرایطی فراهم شود تا واحدهای صنعتی استان بویژه در بخش نفت، گاز و پتروشیمی در راستای مسئولیت اجتماعی خود کمک بیشتری به ورزش استان داشته باشند.

بهروزیان فرد افزود: تیم تپنا تا به اینجای کار در رقابت‌ها بسیار خوب ظاهر شده و بدون شک با تحقق مسئولیت اجتماعی صنایع زمینه موفقیت بیشتر این تیم و سایر تیم‌های شایسته استان فراهم خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر