جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دادستان عمومی و انقلاب دشتستان در گفت و گو با «فکرشهر» هشدار داد:
همزمان با اعلام وضعیت قرمز دشتستان، دادستان این شهرستان در گفت و گو با «فکرشهر»، به صنوفی که محدودیت ها را رعایت نکنند هشدار داد و تاکید کرد که با متخلفین، «برخورد قانونی» شده و «مورد تعقیب قضایی» قرار خواهند گرفت؛ هشداری که امروز ـ پنج شنبه ـ به تعطیلی و پلمب مغازه ها و بازار و صنوف دشتستان و البته چند تالار و خانه باغ منجر شد...
کد خبر: ۸۶۶۵۲
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: روز سه شنبه ـ 17 اسفندماه ـ اعلام شد که وضعیت کرونایی شهرستان دشتستان نیز از نارنجی به قرمز تغییر کرده و بر همین اساس، از روز چهارشنبه ـ 18 اسفندماه ـ محدودیت های جدید در این شهرستان اعمال خواهد شد.

همزمان با اعلام وضعیت قرمز دشتستان، دادستان این شهرستان در گفت و گو با «فکرشهر»، به صنوفی که محدودیت ها را رعایت نکنند هشدار داد و تاکید کرد که با متخلفین، «برخورد قانونی» شده و «مورد تعقیب قضایی» قرار خواهند گرفت؛ هشداری که امروز ـ پنج شنبه ـ به تعطیلی و پلمب مغازه ها و بازار و صنوف دشتستان و البته چند تالار و باغ شهری منجر شد.

حالا «یاسر حیدری» به عموم مردم نیز هشدار داده که محدودیت ها را رعایت کرده و از برگزاری مراسم تشییع و تدفین با حضور افراد زیاد، خودداری کنند و یا منتظر برخورد قضایی باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان در این باره به «فکرشهر» گفت: با برگزارکنندگان مراسم های تشییع و تدفین با جمعیت بالاتر از 20 نفر برخورد قضایی خواهد شد.

وی، در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان اظهار داشت: با توجه به تغییر وضعیت دشتستان از نارنجی به قرمز و افزایش افراد بستری شده در بیمارستان شهید گنجی برازجان و مراکز درمانی شهرستان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا و با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونای شهرستان و حسب گزارش های واصله، بیشتر مبتلایان در مراسم‌های جشن عروسی و تشییع و تدفین به این ویروس مبتلا شده اند.

یاسر حیدری ادامه داد: بر همین اساس، توضیه می شود اولا افراد، مراسم شادی و عروسی خود را به تاخیر انداخته و یا با حداقل افراد برگزار نمایند، ثانیاً مراسم تشییع و تدفین صرفا با حضور بستگان درجه یک متوفی انجام شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که مراسمی با جمعیت بیشتر از 20 نفر برگزار شود، اقدامشان، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود و قطعا با برگزارکنندگان و خاطیان برخورد قضایی خواهد شد. 

دادستان دشتستان اضافه کرد: بخشداران، شهرداران و دهیاران در روستاها با همکاری پلیس، مسوول نظارت و دقت بر حسن اجرای این دستور و نظارت بر آرامستان ها هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر