شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۶۸۲
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت عظیم هسته‌ای نیاز ضروری امروز و فردای کشور ما است و قابل معامله نیست.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی، ابراهیم رضایی با اشاره به بازدید اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس از تأسیسات هسته‌ای اظهار داشت: صنعت هسته‌ای و پیشرفت‌های صورت گرفته در این عرصه در کشور افتخارآمیز و البته غیر قابل برگشت است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنعت عظیم هسته‌ای نیاز ضروری امروز و فردای کشور ماست و قابل معامله نیست. به غرب اطمینان می‌دهیم که به عقب برنمی‌گردیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های جوانان ایرانی در عرصه فعالیت‌های هسته‌ای افزود: از قرار گرفتن در جمع پنج کشور برتر دنیا در تولید آب سنگین و حرکت به سمت تولید سوخت نیروگاه بوشهر گرفته تا ساخت انواع ماشین‌ها و قطعات پیشرفته و صفحه سوخت، فرآوری زیرکونیوم، ساخت راکتور بدون کمک خارجی، تولید اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی و… تنها بخشی از افتخارات فرزندان دانشمند ملت ایران است.

رضایی با اشاره به اینکه تنها بخشی از کاربرد این صنعت و پیشرفت‌های مذکور در حوزه نیروگاهی است ادامه داد: این صنعت به عنوان یک صنعت مادر ضمن فعال‌سازی و استفاده از ظرفیت صدها شرکت داخلی، در حوزه درمانی و پزشکی (تشخیص سرطان و…) و تولید تجهیزات پزشکی، مخابرات، شناسایی گسل‌ها، استخراج نفت، آب، ساخت زره‌های پیشرفته و… کاربرد دارد لذا تعطیلی آن خیانت به امروز و آینده ایران است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشرفت، امنیت‌زا و اقتدار آفرین است کما اینکه تصمیم و اقدامات ماه‌های اخیر مبنی بر بازگشت به روزهای خوب هسته‌ای، دشمن را وادار به عقب‌نشینی و دادن امتیاز کرده است.

وی با بیان اینکه چهره‌های مصمم محققان هسته‌ای نوید آینده‌ای درخشان می‌دهد گفت: کماکان بر اجرای قانون راهبردی مجلس نظارت و البته زین پس برای غنی‌سازی بالای ۵۰ درصد مطالبه خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: عمده مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصد، نصب و فعال‌سازی سانتریفیوژهای نسل جدید و راه اندازی رآکتور آب سنگین اراک اجرایی شده و یا در حال اجراست و در آینده تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته، تعدادی از نمایندگان مجلس به منظور نظارت بر اجرای «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» از منطقه هسته‌ای اصفهان، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز، رآکتور هسته‌ای و کارخانه تولید آب سنگین خنداب و مجتمع غنی سازی شهید علی‌محمدی فردو بازدید کردند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶
آقای رضایی فکری به حال مردم برازجان کن عمل کن
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر