جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۶۸۴
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسید.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز (۲۰ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۴۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۵۶۷ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسید.

به گفته لاری، خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و  ۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ۴۲۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون ۱۳ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

فکرشهر: دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ به عدد ۳۱۰ نفر رسیده است.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری گفت: در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۳۳ مورد به کرونا، قطعی است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۳ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه ۱۹ نفر در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که در ۲۰ فروردین۱۴۰۰  اعلام شد گفت: متأسفانه امروز در استان بوشهر یک آقای ۸۴ ساله با سابقه فشارخون و بیماری قلبی و یک آقای ۳۹ ساله بدون داشتن سابقه بیماری به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا در استان بوشهر تا کنون ۹۱۵ هم استانی با ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۶۶ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۷۴۵۱ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر