پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۷۳۹
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: تاکنون ۴۰ درصد از کادر درمان استان بوشهر واکسینه شده‌اند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید کشمیری پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش میزان ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: همه مردم باید برای کنترل این بیماری همکاری و مشارکت کنند.

وی دورهمی‌های خانوادگی را یکی از مهمترین عوامل در شیوع کرونا دانست و بیان کرد: حضور یک مهمان کرونایی که خارج از استان آمده بود در یک دورهمی باعث ابتلای ۴۵ نفر به کرونا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه سرعت و ابعاد انتقال ویروس جهش یافته کرونا بسیار بالا است تصریح کرد: در این شرایط خاص کسی که دارای علائم بیماری است را نباید در خانه راه دهیم و اگر خودمان هم علائمی داریم نباید در جمع شرکت کنیم.

وی ابتلای روزانه بیش از ۶۰۰ نفر به کرونا در استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بوشهر را بحرانی جدی دانست و افزود: تجمعاتی مانند مراسم فاتحه و عروسی باعث بروز فجایعی می‌شود که گاه جبران‌ناپذیر است.

کشمیری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مبتلایان بدون علامت هستند و ۲۰ درصد علامت‌دار می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم مراجعه و وضعیت انفجاری کرونا در کشور با کمبود کیت تشخیص مواجه هستیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه هر فرد دارای علامت را بیمار مبتلا به کرونا در نظر می‌گیریم افزود: جابجایی جمعیتی در این شرایط فاجعه است و باید تجمعات به حداقل برسد.

تشریح وضعیت واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر در استان بوشهر ۴۰ درصد از کادر درمانی که باید واکسینه می‌شدند، واکسن را دریافت کرده‌اند گفت: سالمندان ساکن خانه سالمندان واکسن زده‌اند.

وی از انجام مراحل واکسیناسیون افراد دارای بیماری خاص در استان خبر داد و اضافه کرد: در این مرحله با بیماران مبتلا به ام. اس، دیالیزی و سرطانی تماس گرفته خواهد شد و برای واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند.

کشمیری با اشاره به اینکه تاکنون در استان بوشهر ۱۰ هزار دوز واکسن دریافت کرده‌ایم خاطرنشان کرد: برای اینکه واکسیناسیون کادر درمان استان تکمیل شود، ۱۰ هزار دوز دیگر باید دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی محدودی برای سهمیه خصوصی مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی وارد شده است، افزود: برخی پاکبانان با زباله‌های عفونی در ارتباط هستند و در حال حاضر واکسیناسیون این قشر در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار تماس با ۴۰۳۰ و تشکیل پرونده توسط همه افراد شد و تاکید کرد: در آینده افراد برای واکسیناسیون باید پرونده الکترونیک سلامت در مراکز بهداشتی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر