سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۷۴۰
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹

فکرشهر: رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس گفت: گیاهان سازگار با کم آبی برای کشت به عنوان فضای سبز شهری و ایجاد کمربندهای سبز برون شهری در  پنج هزار متر مربع در مساحت این استان انجام شده است و کشت انبوه آن نیز امسال آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمد امین کهن مو روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: پروژه‌های تحقیقاتی تولید و کشت گیاهان سازگار با کم آبی از سوی اساتید گروه مهندسی باغبانی دانشکده کشاورزی این دانشگاه بر روی پنج گونه اصلی و هفت گونه ۲ منظوره انجام شده است و از مهرماه ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسد.

وی ادامه داد: در این مرحله کشت ۵۰۰ نهال در سه هکتار از فضای سبز دانشکده کشاورزی کشت می‌شود و سپس کشت انبوه آن با ایجاد فضای سبز درسطح شهرها ادامه می‌یابد.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس گفت: غالب این گیاهان غیر مثمر هستند که در ایجاد فضای سبز شهری و برون شهری کاربرد دارند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای کنوکارپوس‌های سطح شهرها باشند.

کهن‌مو عنوان کرد: کهور ایرانی، انار شیطان، گز شاهی، استبرق، اکاسیا البیدو، گل کاغذی پرپر، مورینگا، کاکتوس آپونتیا و انواع کنار از گیاهانی هستند که در این طرح تحقیقاتی بررسی و تکثیر شده‌اند و سازگاری بالایی با کم آبی دارند.

وی اعلام کرد: تاکنون میزان ۷۰۰ میلیون اعتبار از محل تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی از سوی اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر برای پیشبرد و حمایت از این طرح‌ پژوهشی اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر ۲۸ اسفندماه گفته بود: از اجرا شدن پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه تولید و کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی در دانشگاه خلیج‌فارس از محل اعتبارات پروژه‌های تحقیقاتی حمایت می شود.

عبدالکریم گراوند اظهارکرد: بوشهر دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک است و کشت، توسعه و ترویج گیاهان سازگار با آب و هوای این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر