جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۷۵۰
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: شیوع موج جدید ویروس کرونا در یک هفته اخیر ۲۴۸ مبتلا و یک فوتی در این شهرستان بر جای گذشته‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، پرویز احمدی روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان دشتی افزود: روند فزاینده بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دشتی مانند سایر نقاط کشور باعث مشکلات زیادی برای کادر بهداشت و درمان  شده‌است.

وی افزود: با فوت نخستین بیمار کووید ۱۹ در موج چهارم شیوع ویروس کرونا در دشتی  شمار جانباختان این بیماری در این شهرستان به ۵۳ نفر رسیده‌است.

 احمدی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان دشتی افزود: ضروری است محدودیت‌های ویژه این وضعیت در همه بخش‌ها برای کنترل شیوع بیشتر این ویروس اعمال شود.

وی اضافه کرد: ماندن در منزل، رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تشکیل مجالس مهمانی و دورهمی و حضور در تجمع‌ها و استفاده از ماسک مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است که پایبندی به این موارد نقشی اساسی در قطع زنجیره‌های انتقال آ« ایفا خواهد کرد.

وی افزود: جهش‌های ایجاد شده در ویروس کرونا قدرت انتقال و سرعت انتشار آن را به مراتب بیشتر از قبل کرده و این امر رعایت بیش از پیش نکات پیشگیرانه و دقت و حساسیت ویژه در اجرای مفاد شیوه‌ نامه‌های بهداشتی را ضروری و حیاتی ساخته است.

وی تصریح کرد: مقابله با کرونا دارای ابعاد مختلف و متنوعی است و مهار این پاندمی مستلزم همکاری و همراهی همه بخش‌های جامعه و عزم و اراده عمومی در پایبندی به رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و تمکین در برابر اعمال محدودیت‌های وضع شده در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی تاکید کرد : مدافعان سلامت نیازمند همکاری و تعامل تنگا تنگ همه آحاد مردم در مسیر سخت و دشوار مقابله با کرونا هستند و مردم می‌توانند با رعایت همه جانبه نکات پیشگیرانه ب‌ویژه ماندن در منزل، استفاده از ماسک در رفت و آمدها و فعالیت‌های روزانه، پرهیز از حضور در تجمعه‌ها و خودداری از تشکیل مجالس مهمانی و دورهمی نقش مهم و تاثیرگذار خود را در این راه ایفا کنند.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر