پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۷۶۹
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: فرماندار دیرگفت: باتوجه به وضعیت نگران کننده استان بوشهر در این زمینه بیماری کووید ۱۹ کمیته رصد مراسم اجتماعی ستاد مبارزه با ویروس کرونا این شهرستان فعال تر عمل کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کریم علی حسنی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹  شهرستان دیر افزود: این شهرستان در وضعیت رنگ کرونایی زرد قراردارد و گروه سه و چهار مشاغل تعطیل خواهند بود.

وی افزود: همه باید همکاری کنند و مصوبات ستاد اجرایی و اعمال قانون شود و در صورت عدم تمکین واحدها مشمول طرح پلمب خواهند شد.

فرمانداردیر گفت: باغ ویلاها که محلی برای دورهمی ها و مراسم عروسی بوده باید شناسایی و تعطیل شوند و کمیته رصد مراسم اجتماعی در تشییع جنازه ها و عروسی ها فعال تر عمل کند.

وی اضافه کرد: شهرداری ها موظف هستند نسبت به نظارت به دست فروش ها و رعایت پروتکل های بهداشتی فعال شوند و مغازه داران هم باید مسائل بهداشتی  از جمله زدن ماسک را رعایت کنند و درصورت خلاف این کار مغازه پلمب شود.

علی حسنی گفت: پلیس راهور نسبت به کنترل ورودی شهر و حضور فیزیکی در مبادی شهرها فعال شوند و سالن های غذاخوری جز بیرون برها تعطیل هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: عامل اصلی شیوع ویروس کرونا دورهمی ها و اجتماعات عروسی و تشییع جنازه ها است که این روزها در شهرستان زیاد شده است.

احمد آخوندی افزود: از روز گذشته تا امروز ۱۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شناسایی که سه نفرآنان به دلیل  وخامت در بیمارستان کنگان بستری شده است.

وی گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون ۷۰۰ نفر در این شهرستان شناسایی شده اند که ۱۴۰ نفر قرنطینه شده و ۳۷ مورد فوتی بوده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بازار هفتگی در بردخون ، شهنیا و آبدان به دلیل شلوغی زیاد و تجمع زیاد مردم باید تعطیل شوند و دورکاری ادارات که در وضعیت رنگ نارنجی این شهرستان باید به نصف تقلیل پیدا کند.

آخوندی بر لزوم تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید کرد و ادامه داد: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام نشود، باید همچنان به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بمانیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر