جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر:
کد خبر: ۸۶۸۰۲
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: کتابخانه عمومی سیار ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه بویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر است که راه‌اندازی آن در بندر بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس نعمتی روز شنبه در دیدار با شهردار بوشهر، با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: توسعه کتابخانه‌ها در بوشهر بویژه در محله‌های حاشیه‌ای شهر اهمیت بالایی دارد، زیرا توسعه و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی هر شهر از سطح مطالعه و میزان علاقه مندی‌مردم آن جامعه به کتاب و کتابخوانی تاثیر می‌پذیرد.

وی اذعان کرد: منابع موجود در کتابخانه خلیج فارس به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان بوشهر نسبت به ظرفیت آن کم است که باید تقویت شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از شهردار بوشهر خواست منابع کتابخانه دکتر حمیدی واقع در پارک شغاب که تعطیل شده‌است، به کتابخانه خلیج فارس منتقل شود تا مردم بتوانند از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

شهردار بوشهر در این نشست اعلام کرد: این شهرداری آمادگی دارد اتوبوسی را برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر قرار دهد.

حسین صالحیان ادامه داد: بزودی وضعیت کتابخانه دکتر حمیدی بوستان شغاب بررسی می‌شود تا ساز و کار لازم برای استفاده شهروندان از این منابع فراهم شود.

وی گفت: همچنین بپرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

شهردار بوشهر عنوان کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اصلی شهر بوشهر به نام خیابان کتاب در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان بوشهر هفت کتابخانه شهری و ۳ کتابخانه روستایی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر