جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۸۶۷
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در طرح ویژه بسیج سلامت نوروزی ۳۱ واحد صنفی متخلف در این شهرستان توسط بازرسان این شبکه شناسایی، تعطیل و مهروموم شدند.

به گزارش فکرشهر، علیرضا یوسفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح که از ۲۵ اسفند ماه ۹۹ آغاز شد و ۱۵ فروردین امسال به پایان رسید، از مجموع ۴۲۴ بازدید صورت گرفته توسط تیم بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ،  ۳۱۶ اخطاریه صادر شد و ۷۵ پرونده برای صنوف متخلف تشکیل و به اداره تعزیرات شهرستان معرفی شدند.

وی اظهارکرد: طرح ویژه سلامت نوروزی امسال با طرح مقابله با کرونا ادغام شد و در اجرای این ۲ طرح  ۹۰۳ بازدید از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، ۱۷۵ گشت مشترک با سایر دستگاه‌ها و ادارات، ۱۹۲ بازدید از تعمیرگاه‌ها و کارگاه‌های حرفه‌ای و شرکت‌ها، ۱۵۴ بازدید از ادارات، بانک‌ها، پاساژها و آرامستان‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط این شبکه انجام شد.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۶۷۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیرقابل‌ مصرف توسط بازرسان شبکه بهداشت و محیط شهرستان جمع‌آوری و امحا شد.

وی افزود: در این مدت ۲۳۷ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی شهر و روستاها توسط کارشناسان بهداشت محیط به عمل آمد  و ۴۷ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب شرب شهر و روستا به آزمایشگاه ارجاع داده شد.

یوسفی بیان کرد:  ۳۱ نمونه‌برداری از مواد غذایی برای آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در طرح ویژه سلامت نوروزی انجام شد.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت:  ۲۸۳ سنجش از موادغذایی در زمینه وضعیت دما، عدد اکسیدان روغن و  رطوبت در سامانه سنجش پرتابل وزارت‌خانه توسط کارشناسان این شبکه ثبت‌ شده‌است.

وی از صاحبان اصناف خواست برای پیشگیری از شیوع فزاینده ویروس کرونا در این شهرستان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دقیق رعایت کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر