جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳هزار و ۳۱۱ مبتلای جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در این بازه زمانی ۲۷۴ بیمار جان خود را از دست دادند...
کد خبر: ۸۶۸۷۳
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳هزار و ۳۱۱ مبتلای جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در این بازه زمانی ۲۷۴ بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش فکرشهر، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار و  ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی افزود: چهار هزار و ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۶۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بستری 382 بیمار در بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان/ ثبت 3 فوتی جدید/ افزایش موارد مثبت

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ دوشنبه 23 فروردین ماه1400، 382 نفر است.

سعید کشمیری اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 92 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای 56  مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا افزود: 46 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند که از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 19 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: متاسفانه امروز 3  مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، 2 آقا با 92 و 63 سال سن با سابقه بیماری دیابت، قلبی عروقی و یک خانم با 48 سال سن بدون سابقه بیماری زمینه ای در استان بوشهر به ثبت رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 66  بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 44  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.

وی افزود: تا کنون  923 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 28276 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دکتر کشمیری بیان کرد:متاسفانه امروز شهرستان جم هم از رنگ نارنجی به قرمز تغییر وضعیت داد و اکنون 9 شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز و بحرانی و یک شهرستان نارنجی (دیر) است.

وی افزود: در این 10 روز محدودیت از آحاد هم استانی‌های عزیز خواهشمندم نهایت همکاری را با کادر بهداشت و درمان داشته باشند تا به یاری خدا این پیک را با حداقل فوتی بتوانیم پشت سر بگذاریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر