پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۸۷۵
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه‌های مهارتی متناسب با نیاز دشتی و تنگستان تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامحسین کرمی صبح دوشنبه در بازدید از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: اشتغال، رونق تولید و رفاه اجتماعی با مدرک گرایی به دست نمی‌آید و نیازمند توسعه مهارت است.

وی با تاکید بر اینکه باید نهضت مهارت آموزی در جامعه تبلیغ و ترویج شود، ادامه داد: اگر اشتغال و تولید را بخواهیم باید مهارت آموزی در جامعه به صورت گسترده‌ای رواج بگیرد و با آدم پشت میز نشین تولید رونق نمی‌گیرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق تولید داخلی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی در رونق تولید و پیشرفت صنایع نقشی اساسی دارند.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اصلی‌ترین پایه‌های تقویت تولید داخلی به شمار می‌رود و مهارت آموزی به جوانان و شاغلین در صنایع دارای نتایج مثبت اقتصادی است.

کرمی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی و مهارت افزایی، عنصر اصلی و محرک اشتغال و رونق تولید محسوب می‌شود، بیان کرد: در جهان امروز پیشرفت و رفاه جوامع حاصل سخت کوشی، برنامه ریزی و نو آوری است و اشتغال و تولید بر اساس مهارت‌های فردی و جمعی برنامه ریزی و به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مهارت یکی از اجزای اشتغال و ورود به بازار کار محسوب می‌شود، اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی ما باید با نیاز بازار کار کشور متناسب باشد، آموزش بر اساس مدرک گرایی ضمن بالا بردن توقعات، تأثیر بسیار کمی در اشتغال دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر