جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۸۸۹
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: مدیرکل دفترفنی استانداری بوشهر گفت: برای تامین سیمان مورد نیاز استان، روزانه چهار هزار و ۱۰۰ تن محصول تولیدی کارخانه‌های استان در بازار توزیع می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سید موسی موسوی بیان کرد: سیمان از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالحی است که در ساخت و ساز‌های طرح‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی و مسکن استفاده می‌شود و تامین به موقع آن حائز اهمیت است، اما چند وقتی است که در کشور و استان بوشهر تامین آن با مشکل مواجه شده است.
 
وی افزود: مشکلات کمبود سوخت در فصل زمستان و استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در این فصل باعث کاهش تولید کارخانه‌های سیمان شد و این کاهش تولید منجر شد تا تامین نیاز مردم به سیمان و طرح‌ها به ماه‌های اخیر موکول شود که این امر باعث افزایش مصرف و کاهش سیمان در بازار شده است.
 
مدیرکل دفترفنی استانداری بوشهر عنوان کرد: برای خروج از این شرایط تمهیداتی در نظر گرفتیم از جمله اینکه سهمیه مشخص سیمان برای هر سه کارخانه موجود در استان در نظر گرفته شده به گونه‌ای که برای کارخانه‌های سیمان دشتستان و دشتی تولید و عرضه ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیمان در روز و برای کارخانه سیمان ساروج کنگان تولید روزانه هزار و ۶۰۰ تن این محصول تعیین شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین با فرمانده انتظامی استان هماهنگ شده که انتقال سیمان به خارج استان ممنوع شود.
 
موسوی بیان کرد: همچنین به منظور توزیع عادلانه سیمان باید پراکنش عاملین سیمان در استان مشخص شود و کارخانه‌ها نیز سیمان تولیدی را در بین عاملین بیشتری توزیع کنند تا از انحصار سیمان جلوگیری و دسترسی مردم به آن تسهیل شود.
 
وی گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت و فرمانداری‌ها نیز بر روند توزیع سیمان نظارت دارند و درصورت بروز تخلف، اداره کل تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر