پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۹۰۸
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تشدید ناپایداری‌های جوی در استان خبر داد و گفت: فردا در برخی از نقاط رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تشدید ناپایداری‌های جوی در روز سه شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه شاهد وقوع رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد در سطح استان و بر روی دریا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت در برخی ساعات سرعت وزش بادهای شرقی بر روی دریا به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از ۱.۵ متر افزایش یابد.

اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی

شکوهی‌پور از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل خبر داد و افزود: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا با افزایش پوشش ابر، در برخی از نقاط عمدتاً بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمال و مرکز استان وقوع بارش خفیف و پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

بارش باران پراکنده

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود وقوع ناپایداری‌های جوی در روز سه شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد. همچنین در ساعاتی از وقت فردا سه شنبه، با افزایش سرعت وزش بادهای شرقی، دریا به نسبت مواج و متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و فردا در برخی از نقاط رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

ارتفاع موج به ۱.۵ متر می‌رسد

وی تاکید کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و فردا در برخی ساعات گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از صبح فردا به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر