جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۸ نفر از آنها بستری شدند...
کد خبر: ۸۶۹۹۰
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته بیش از ۲۵هزار مورد جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۰۴ تن نیز به دلیل این بیماری جان باختند.

به گزارش فکرشهر، وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی کووید ۱۹ در کشور را اعلام کرد.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۳۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۰۰ هزار و ۶۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۶۲ هزار و ۶۴۲ دُز رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۸ نفر از آنها بستری شدند.

به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۷۹۴ نفر رسید.

همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۳۹ هزار و  ۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، چهار هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۱۳ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۵۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بستری 430 بیمار در بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ چهار شنبه 25 فروردین ماه1400، 430 نفر است.

دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 112 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای 59  مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا افزود: 61 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند که از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 23 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: متاسفانه امروز 4  مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، 2 آقا با 68  و 38 سال سن با سابقه بیماری فشار خون و 2 خانم با 72 و 68 سال سن با سابقه بیماری زمینه ای فشار خون در استان بوشهر به ثبت رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 83  بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 53  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.

وی افزود: تا کنون  932 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 29304 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر