جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۱۰۹
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی در ۱۹ مرکز در استان تکثیر می شود.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، صغری اشرف افزود: امسال شمار مراکز فعال تکثیر بچه میگو در استان بوشهر از ۱۶ مرکز سال گذشته به ۱۹ مرکز افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برای تولید این میزان بچه میگو ۶۰ هزار قطعه میگوی مولد پرورشی از ۱۲ مرکز نگهداری در استان بوشهر تولید و در اختیار مراکز تکثیر قرار گرفته است.

اشرف اضافه کرد: همچنین ۴۶ کارشناس خارجی و ۱۵۰ کارشناس ایرانی در این مراکز مشغول به کار هستند که باید طبق برنامه ریزی انجام شده در مدت چهار ماه بچه میگوی مورد نیاز استخر‌های پرورشی را تولید کنند.

معاون آبزی پرورش اداره کل شیلات است بوشهر یادآور شد: تولید کنندگان میگوی پرورشی در استان بوشهر در تامین نهاده‌های مختلف تولید گام‌هایی مهم برداشته‌اند، طوریکه زنجیره آن از مولد سازی، تولید بچه میگو، نرسری، تامین غذا و تجهیزات پرورش، فرآوری و بسته بندی و صادرات محصول به تدریج کامل شده‌است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود پرورش دهندگان در استان بوشهر در سال‌جاری با ذخیره سازی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از استخر‌های پرورش ۳۰ هزار تن میگو تولید کنند.

اشرف یادآور شد: سال گذشته با ذخیره سازی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار استخر پرورش ۲۳هزار و ۶۰۸ تن میگوی پرورشی در این استان تولید شد.
بوشهر از جمله استان‌های مهم پرورش میگو است که سالانه بیش از ۶۰ درصد کل تولید پرورشی این آبزی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر