شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۱۵۹
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا شهرستان دیر گفت: شهید "خلیل فخرایی" به عنوان شهید شاخص این استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ ایرج سلیمانی روز شنبه  افزود: از میان شهدای والامقام شهرستان دیر، همه ساله شهید شاخص شهرستان، حوزه‌های تابعه و کانون‌های اقشار انتخاب و معرفی می‌شوند و در سال جاری نیز شهرستان دیر افتخار دارد که شهید شاخص استان بوشهر از میان شهدای این شهرستان انتخاب و معرفی شده است.

وی گفت: شهید خلیل فخرایی نمونه بارزی از جوان مومن و انقلابی است که می‌تواند برای نسل جوان الگویی مناسب باشد.

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا دیر بیان کرد: شهید فخرایی دانشجویی که در کنار فعالیت‌های علمی و درسی، در پایگاه مقاومت خاتم الانبیاء (ص) شهر دیر حضور فعال داشت و در مسجد محله نیز از جوانان فعال و پرشور محسوب می‌ شد، در بحث خلاقیت و نوآوری، ابداعات زیادی داشته و به گفته همکلاسی ها و همرزمان، شهید فخرائی به تمام معنا نابغه بود.

وی گفت: فعالیت‌های علمی و اجتماعی، هیچگاه باعث نشد شهید خلیل فخرایی از مردم فاصله بگیرد، بلکه همواره درد مردم و خدمت به مردم محروم را دغدغه اصلی خود عنوان می‌کردند و به همین علت رشته پزشکی را به عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب کرد.

سلیمانی افزود: شهید فخرایی در دوران دانش‌آموزی در مدرسه شهید منتظری و آیت الله طالقانی در کنار اینکه از دانش آموزان ممتاز درسی بود، در انجمن اسلامی مدرسه نیز فعالیت‌های چشمگیری داشت و در عین حال با تبلیغات سپاه دیر نیز همکاری می‌کرد و تمامی این موارد، چهره‌ای درخشان از شهید فخرایی را در ذهن مردم این شهرستان به تصویر کشیده‌است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های خوبی برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان در پایگاه‌های مقاومت صورت گرفت که از شمار برگزاری یادواره‌های مجازی و حضوری، تألیف چند عنوان کتاب، تولید نماهنگ و سرود می‌توان نام برد.

سلیمانی بازسازی تصاویر شهدای شهرستان را یکی از اصلی ترین برنامه های سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر در سال جاری عنوان کرد و گفت: این کار معنوی و فرهنگی با همکاری دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان صورت خواهد گرفت.

شهید خلیل فخرایی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۱۳۶۷ درعملیات دفع پاتک سراسری دشمن در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر