جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
ارسالی مخاطبین «فکرشهر»؛
فکرشهر: اهالی روستای «خوش مکان» شهرستان دشتستان در بخش مرکزی (برازجان)، می گویند عده ای نسبت به تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی اقدام کرده و اراضی را به باغ ویلا های غیر قانونی تبدیل می کنند. آن ها با ارسال نامه ای به «فکرشهر»، خواستار رسیدگی مسوولان به این موضوع شده اند...
کد خبر: ۸۷۲۶۹
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: اهالی روستای «خوش مکان» شهرستان دشتستان در بخش مرکزی (برازجان)، می گویند عده ای نسبت به تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی اقدام کرده و اراضی را به باغ ویلا های غیر قانونی تبدیل می کنند. آن ها با ارسال نامه ای به «فکرشهر»، خواستار رسیدگی مسوولان به این موضوع شده اند.

متن ارسالی به «فکرشهر»، به شرح زیر است:

«با سلام

چند ماهی است در روستای خوش مکان از توابع بخش مرکزی دشتستان، عده ای نسبت به تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی مبادرت کرده و این اراضی را به باغ ویلا تبدیل کرده اند.

با توجه به اینکه در فصل گرم سال این روستا بویژه مناطق جنوبی و شرقی روستا با کمبود آب شرب مواجهه می شوند و این باغ ویلاها برای فضای سبز خود و آبیاری درختان از آب شرب استفاده می کنند، رشد قارچ گونه آن ها مشکلات مردم روستا در تامین آب شرب را چندبرابر کرده به نحوی که در این روزها به سختی آب به مناطق جنوبی که ما هستیم می رسد. 

این موضوع بارها به امور اراضی شهرستان و استان، جهاد کشاورزی شهرستان، دهیار و شورای روستا، بخشدار مرکزی و فرماندار شهرستان اعلام شده است ولی تاکنون هیچ کس اقدامی برای مقابله با این تخلف انجام نداده است.

ضمن اینکه بسیاری از این باغ ویلاها بدون آنکه در طرح هادی روستا باشند با استفاده از نامه معرفی شورا و دهیاری، مجوز آب و برق هم گرفته اند.

خواهشمندیم این موضوع را منعکس کنید و در صورتی که برایتان مقدور است سری به خوش مکان بزنید تا ببینید چگونه دارند زمین های کشاورزی را نابود می کنند و تیشه به ریشه این روستا می زنند.»

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر