جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۳۵۳
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: گروه‌های جهادی در ۱۲ روستای شهرستان گناوه که بیشترین آسیب را از زلزله روز یکشنبه دیده‌اند، مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ذوالفقار عباسی‌فر روز سه‌شنبه به رسانه‌ها بیان کرد: گروه‌های جهادی شهرستان گناوه از ساعت‌های نخست وقوع حادثه در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند و در کنار دیگر نیروهای امدادی به خدمات‌رسانی پرداختند.

وی اعلام کرد کرد: با توجه به متوالی بودن پس‌لرزه‌های شدید، کمک برای تخلیه وسایل و امکانات مردم از داخل منازل آسیب‌دیده و اسکان مردم در مکان‌های مناسب، شناسایی افراد نیازمند آسیب‌دیده که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و احصای مشکلات مردم آسیب‌دیده از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که گروه‌های جهادی در آن مشارکت دارند.

عباسی‌فر افزود: اعزام تیم‌های عمومی و تخصصی پزشکی بسیج جامعه پزشکی سپاه بوشهر به مناطق زلزله‌زده شهرستان گناوه از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی استان بوشهر ‌است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: همه گروه‌های جهادی استان بوشهر و گروه‌هایی از سراسر کشور برای حضور در مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به حجم تخریب‌ها در روزهای آینده از ظرفیت آنها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شرکت‌های زیر مجموعه سپاه برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان  یادآور شد: نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه نیز روز گذشته برای احصای مشکلات مردم وارد مناطق و روستاهای زلزله‌زده شده‌اند و به ثبت میزان آسیب‌ها می‌پردازند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.  این زمین لرزه تا کنون بیش از ۱۰۰ پس‌لرزه داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر