چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۴۱۳
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی گناوه با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به پنج هزار تومان گفت: آن دسته از کشاورزانی که گندم خود را به سیلو تحویل داده‌اند نگران دریافت مابه‌التفاوت مبلغ فروش محصول خود نباشند و به حساب بانکی آنان واریز خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، عباس تخم افشان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال گذشته چهار هزار تومان بود که به استناد آخرین مصوبات، قیمت آن به ازای هرکیلوگرم به پنج هزار تومان افزایش یافت که این خبر خوبی برای کشاورزان شهرستان گناوه است.

وی اظهار داشت : افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، اقدام امید بخشی برای کشاورزان در زمینه افزایش تولید و اطمینان از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت است.

تخم افشان با اشاره به اینکه هر ساله با شروع فصل برداشت محصولات زراعی، یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان شهرستان محل تحویل گندم بود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، امسال مرکز خرید گندم در روستای مال قاید از توابع بخش مرکزی شهرستان فعال شده و  در حال خرید محصول از کشاورزان است.

مدیرجهادکشاورزی گناوه افزود: ظرفیت انبار مرکز خرید مال قاید شامل ۲ بخش سرپوشیده و روباز است که بخش سرپوشیده آن با ظرفیت یکهزار تن در حال فعالیت است و بخش روباز با ظرفیت سه هزار تن در دست پیگیری برای صدور مجوز است.

شهرستان گناوه دارای  ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی است که در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار زیر کشت غلات رفته است.

این شهرستان در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که زمین‌های کشاورزی در آن  به‌دلیل  نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر