پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۴۳۴
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷

فکرشهر: استاندار بوشهر از بانک‌های استان خواست مصوبه دولت را در پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحد‌های سیل‌زده دشتستان را اجرا کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست با مسئولان بانک‌های استان، گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم را یکی از مأموریت‌های مهم بانک‌ها دانست و بیان کرد: در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، باید برای گره‌گشایی از مشکلات در بخش‌های مختلف اقتصادی و بانکی تلاش ویژه شود.

او با بیان اینکه بانک‌های استان در رونق و جهش تولید خوش درخشیدند افزود: بانک‌ها باید در زمینه تسهیل‌گری در بخش اشتغال روستایی و بازسازی، نوسازی و مرمت واحد‌های مسکونی خسارت دیده ناشی از حوادث گوناگون حساسیت بیشتری داشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به سیل آذر پارسال و تخریب بخشی از واحد‌های مسکونی در دشتستان عنوان کرد: در پی این حادثه هیات دولت برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده اعتباراتی تصویب و به بانک‌ها ابلاغ کرد که باید محقق شوند.

گراوند ادامه داد: مصوبه دولت در بازسازی خانه‌ها و خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان سیل در دشتستان باید در همه بخش‌ها به سرعت عملیاتی شود که بنیاد مسکن در این بخش خوب عمل کرد و در زمینه پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی بانک‌ها نیز باید تسریع شود.

او تاکید کرد: در حوادث گوناگون باید باری از دوش آسیب دیدگان برداشته شود، نه اینکه بر بار آنان افزوده شود.

استاندار بوشهر همچنین در ادامه با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در شعب بانک‌ها برای شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و خدمات به مراجعه کنندگان با رعایت دستورهای بهداشتی در بانک‌ها ارائه شود.

گراوند، شرایط کنونی برای کنترل بیماری کرونا را حساس و مهم دانست و بیان کرد: بانک‌ها نقش مهمی در کمک برای مهار این بیماری و کاهش ابتلا به کرونا دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر