پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با دستور رئیس جمهوری
فکرشهر: نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دستور رئیس جمهوری بهره‌برداری شد...
کد خبر: ۸۷۴۸۰
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دستور رئیس جمهوری بهره‌برداری شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون امور دام  وزیر جهاد کشاورزی در این آئین گفت: ظرفیت تولید این واحد در فاز نخست ۲۰ هزار قطعه است که در آینده نزدیک با اجرا طرح توسعه ای این میزان با افزایش ۲ برابری به ۴۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد.

مرتضی رضایی افزود: در طرح توسعه این واحد تولیدی همچنین کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۱۷ میلیون  قطعه در سال اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد:   از مجموع ۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده  ۶میلیارد تومان تسهیلات بانکی و مابقی آن آورده سرمایه‌گذار است.

رضایی یادآور شد: پروژه در فاز نخست در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با زیربنا ۴هزار و ۴۵۷ متر اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: ظرفیت اشتغال نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی این استان ۱۶ فرصت شغلی مستقیم و ۲۰ فرصت شغلی غیرمستقیم است.

محمدتقی منوچهری افزود: اجرا این طرح یکی از مهم‌ترین حلقه‌های تولید گوشت مرغ در استان بوشهر است و منجر به کاهش هزینه تولیدکنندگان خواهد شد.

وی ادامه داد: امید است با فعالیت این واحد تولیدی در کنار کشتارگاه مدرن مرغ در گناوه با همت بهره‌برداران و تولید کنندگان وضعیت تولید مرغ استان بیش از پیش بهبود یابد.

منوچهری افزود: در استان بوشهر اکنون ۲۱۷ واحد مرغ‌داری صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۳۸ هزار تن فعال است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: این استان با برخورداری از شمار قابل توجهی واحدهای مرغ‌داری از لحاظ تولید مرغ در جایگاه پنجم تولید مرغ کشور است.

سعید زرین فر افزود: تا پیش از این تولیدکنندگان باید جوجه‌ یک روزه را از استان‌های شمالی بوشهر تامین می‌کردند که اکنون زمینه تولید آن در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره‌های تولید آبزیان، محصولات کشاورزی گلخانه‌ای و گوشت مرغ از اولویت استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر