جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۵۲۸
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: مبارزه شیمایی علیه پوره‌های یک روزه ملخ های صحرایی در سطح ۵۰ هکتار از اراضی روستای کوهک بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه از روز جاری آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر جهاد کشاورزی گناوه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بر اساس پایش و رصد کارشناسان این مدیریت  در دوم اردیبهشت ،  کانون پوره‌های یک روزه ملخ در اراضی روستای کوهک از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه مشاهده و بلافاصله عملیات کانون کوبی و سمپاشی  با استفاده از سمپاش‌های زنبه ای و کوله پشتی آغاز شد.

عباس تخم افشان افزود: شهرستان گناوه امسال نیز  همانند دو سال گذشته،  شاهد هجوم دسته های ملخ صحرایی  شده است که مبارزه با این آفت در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: مبارزه شیمیایی و سمپاشی کانون‌های آلوده ملخ صحرایی توسط کارشناسان این مدیریت و با همکاری نیروهای مردمی امسال در چند نوبت انجام شده است.

تخم افشان  یادآورشد:  در دوسال اخیر از انواع روش های سمپاشی زمینی و هوایی ازجمله سمپاش های یو ال وی، زنبه ای، فرغونی، پشت تراکتوری، توربولاینر و هواپیما با ملخ های صحرایی مبارزه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناوه افزود: این مدیریت باتوجه به  وسعت گستردگی  اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان  و  محدودیت نیروهای انسانی و ماشین آلات موجود، به تنهایی نمی‌تواند مبارزه شیمیایی علیه  ملخ های صحرایی را انجام دهد که در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و مردمی هستیم.

وی گفت: مردم و بخصوص کشاورزان درصورت مشاهده دسته های ملخ صحرایی، بلافاصله در بخش مرکزی ازطریق شماره تماس ۰۷۷۳۳۱۴۴۲۰۲ به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان  و در بخش ریگ به شماره ۰۷۷۳۳۸۳۲۶۲۰  مرکز جهادکشاورزی ریگ اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر