شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۶۷۸
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: بخشدار مرکزی گناوه گفت: عملیات آواربرداری واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله‌ در روستاهای این شهرستان از امروز آغاز شد و تا ۲۰ روز ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر، خدیجه دشتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات در ۱۳ روستای زلزله زده بخش مرکزی شهرستان گناوه پس از ارزیابی و بررسی‌های به عمل آمده  به صورت رایگان آغاز شده‌است .

وی اظهارکرد: در اولین روز از عملیات آواربرداری ۱۲۰ واحد مسکونی در روستای شول و ۱۶ واحد مسکونی در روستای گمارون در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

دشتی گفت: در این عملیات نسبت به جمع آوری و پاکسازی دیوارهای تخریب شده و ابنیه اقدام خواهد شد و  منازل روستاییانی که دارای بافت فرسوده و خشتی هستند با  رضایت ساکنان آن تخریب می‌شود.

بخشدار مرکزی گناوه بیان کرد: پس از اتمام عملیات آواربرداری، کار ساخت و ساز، مقاوم سازی و تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات آواربرداری با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری و راهداری به صورت رایگان انجام می‌شود.

دشتی یادآورشد: در جریان زلزله ۵.۹ ریشتری گناوه ۴۲۰ واحد مسکونی در ۱۳ روستای بخش مرکزی این شهرستان خسارت دید.

بخشدارمرکزی گناوه گفت: آب، برق و تلفن مناطق زلزله زده وصل است و مشکلی ندارند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد. 

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر