شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۷۴۷
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با توجه به ابتلا ۱۸ کودک و نوجوان دیّری طی یک ماه گذشته به کرونا والدین از حضور فرزندان در مراسم گرگیشو جلوگیری کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، احمد آخوندی گفت: ساده‌انگاری برخی شهروندان نسبت به خطر کرونا، بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خطر شیوع ویروس کرونا در شهرستان دیّر را افزایش داده است.

وی با هشدار نسبت به برگزاری دورهمی‌های خانوادگی گفت: دورهمی‌های دوستانه و میهمانی‌های خانوادگی و برگزاری مراسمات و جشن‌ها با حضور جمع زیادی از افراد از عوامل اصلی تشدید کرونا به شمار می‌رود.

وی گفت: متأسفانه در این روزها آمار افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دیر روند صعودی دارد و میهمانی‌ها و جشن‌های خانوادگی و مراسماتی همچون گرگیشو در این شرایط یعنی به استقبال کرونا رفتن است.
ابتلای ۴ برابری شهروندان به کووید ۱۹

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: شهروندان این شهرستان در یک ماه گذشته، ۴ برابر بیشتر نسبت به اسفندماه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

آخوندی افزود: طی ۴ روز گذشته ۶۱ نفر مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان دیّر شناسایی‌شده است که متأسفانه ۲ نفر از بیماران نیز به علت بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و ۷ نفر از شهروندان نیز در بیمارستان بستری‌اند.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند ظرفیت تخت‌های بیمارستانی محدود است و مراکز درمانی توانایی پذیرش حجم بالا بیماران را ندارند و کادر درمان واقعاً خسته است.

هر سال در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) بچه‌های دیّری با در دست داشتن کیسه‌ای پارچه‌ای و به صورت گروهی درب منازل می‌روند و گرگشو (انواع خوردنی‌ها) طلب می‌کنند و اعتقاد دارند که در این شب بخششی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر