جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۷۵۱
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سال گذشته با تلاش‌های خوب مودیان زکات، همت کشاورزان و خیران و نیکوکاران ۱۶۰میلیارد زکات در این استان جمع‌آوری شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صدا و سیما، سید باقر موسوی نژاد افزود: سال گذشته با وجود همه مشکلات و چالش‌هایی که به لحاظ بیماری کرونا وجود داشت، ولی وضعیت پرداخت زکات در استان بوشهر خوب بود طوریکه جایگاه نخست کشور را در پرداخت زکات نقدی به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه خرما و گندم از ظرفیت‌های بسیار خوب درحوزه زکات این استان است بیان کرد: پارسال در این دو مورد پرداخت زکات خوب بود و بخش اعظمی از زکات بصورت نقد در اختیار این نهاد قرار گرفت.

موسوی نژاد گفت: زکات پرداختی سال گذشته بر اساس نیاز برای حل مشکلات خانواده‌ها و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هزینه شد. خدمات فرهنگی برای تامین تبلت دانش‌آموزان نیازمند و بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی هم از محل زکات انجام گرفت. علاوه بر این بیشتر زکات پارسال برای حل مشکلات خانواده‌هایی که دچار آسیب شده‌اند در بحث بیماری کرونا هزینه شد، امسال نیز ساخت یکهزارو ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی در این استان آغاز شده‌است که بخشی عظیمی از اعتبارات آن از محل زکات تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته هزار جهیزیه در استان بوشهر برای زوج‌های زیر پوشش تامین شد که بخش عظیمی از آن از محل زکات بود.

پیش بینی امسال این است که ۲۰۰ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جمع آوری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر