جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۷۵۹
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هم اکنون ۲هزار تُن شکر با قیمت مصوب تنظیم بازار در این استان در مرحله بسته‌بندی است و بزودی از طریق واحدهای صنفی توزیع می‌شود.

به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قیمت هر کیلو شکر برای استفاده عموم هشت هزار و ۷۰۰ تومان و شکر مورد استفاده قنادی‌ها ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان است.

محمدزاده یادآور شد: روغن که در اواخر سال گذشته در بازار کمیاب شده بود اکنون به وفور در سطح فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی موجود است و کمبودی در این زمینه احساس نمی‎‌شود.

وی یادآور شد: واحدهای خرده فروش برای دریافت روغن باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام و مباشرین عمده نیز باید روغن را از کارخانه‌های تهران، گچساران و دزفول تهیه کنند.

محمد زاده اظهار داشت: همچنین بیش از یکهزار و ۷۰۰ تن برنج هندی هم به استان بوشهر اختصاص یافته‌است که بر اساس جدول جمعیتی میان شهرستان‌ها توزیع شده و با توجه به اینکه سهمیه برنج دریافتی کمتر از نیاز بازار بود، تصمیم گرفته شد در اختیار نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد، اصناف و سایرگروه‌هایی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

وی یادآور شد: قیمت هر کیلوگرم برنج به صورت خرده فروشی ۱۸هزار و ۵۰۰تومان تعیین شده‌است.

محمدزاده افزود: همچنین ۵۲تُن گوشت قرمز تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان به استان بوشهر اختصاص یافت که تصمیم گرفته شد این کالا نیز مانند برنج به گروه‌های هدف اختصاص پیدا کند.

وی گفت: با توجه به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و با هدف جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف‌های طولانی جلوی در واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای اساسی، توزیع اقلام ویژه ماه مبارک رمضان (برنج، شکر و گوشت قرمز منجمد) در واحدی متعددی تدارک شده‌است.

محمدزاده بیان کرد: اقلام یاد شده بین واحدهای آسیب پذیر جامعه و از طرف سازمان‌ها، ادارات و تشکل‌های مردم نهاد از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، تعاونی‌های کارکنان دولت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت می‌‎گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر