جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۷۶۵
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: امام جمعه بندردیر استان بوشهر گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز دوشنبه در نشست با رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر افزود: دین اسلام به مسئله بهداشت و نظافت اهمیت زیادی قائل است و باید فرهنگ سازی کنیم که خانواده‌ها و افراد به این فرهنگ غنی بازگردند.

وی با تقدیر از محیط زیست شهرستان دیرگفت: با وجود کمبود نیرو تلاش‌های ارزشمندی توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان انجام شده‌است.

امام جمعه بندردیر بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های محیط زیستی تجملاتی نیست بلکه دینی و انقلابی است و  روحانیت نیز می‌تواند نسبت به این موضوع فرهنگ سازی کنند. 
وی اضافه کرد: با توجه به دغدغه‌های مردم و نسل جوان، حفاظت از محیط زیست به چشم یک فعالیت دینی و انقلابی دیده شود تا عده‌ای با اهداف سیاسی و غیره  از این موضوع سوء استفاده نکنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیر گفت: کمبود نیرو باعث فضار سنگینی بر محیط بانان اندک این اداره وارد شود.

علیرضا حجازی افزود: دفع پسماند در دست خودمردم است و اگر آلودگی ایجاد شود جبران آن سخت است.

وی گفت: برای حفظ کره زمین باید همه پای کار باشند و  فرهنگ سازی کنیم که هر شخصی متولی پسماندی که تولید می‌کند، باشد.

رئیس محیط زیست دیر افزود: برنامه جابه جایی سایت دفع زباله صنایع و انتقال به جای دیگر و راه‌اندازی کارگاه بازیافت برای ایجاد اشتغال زایی در دستور کار این اداره است.

وی یادآورشد: مسائل پسماند شهرهای آبدان، دوراهک و بردخون در دست پیگیری است.

حجازی در ارتباط با سایت پسماند متانول کاوه بیان کرد: شرکت متانول برای مدیریت پسماند همکاری و اقدام به احداث انبار پسماند کرده تا زباله‌های صنعتی طبق قانون به مراکز بازیافت بازگردد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر