جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای ارائه خدمات مطلوب‏ تر به مناطق چهارگانه محیط زیست در این استان، محدوده این مناطق به مساحت ۱۷۷ هزار و ۵۹۲ هکتار مشخص شد...
کد خبر: ۸۷۸۱۲
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای ارائه خدمات مطلوب‏ تر به مناطق چهارگانه محیط زیست در این استان، محدوده این مناطق به مساحت ۱۷۷ هزار و ۵۹۲ هکتار مشخص شد.

به گزارش «فکرشهر» از محیط زیست، فرهاد قلی نژاد افزود: تا پیش از این ابهامات موجود در نقشه‌ها و حدود مناطق چهارگانه محیط زیست استان مشکلاتی در حفاظت از این مناطق و پیگیری‌های حقوقی آنها ایجاد کرده بود که با تدوین و تهیه نقشه‌های دقیق و تحویل آنها به محیط زیست از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بسیاری از مشکلات حدود مناطق حفاظت شده برطرف و پیگیری و حفاظت تسهیل می‎‌شود.

وی بیان کرد: در این زمینه محدوده دقیق ۶ منطقه حفاظت شده مند، حله، کوه بیرمی، پارک ملی دریایی دیر- نخیلو، پارک ملی دریایی نای‌بند و اثر طبیعی ملی کوه نمک جاشک به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل شد تا اقدامات حفاظتی و مدیریتی قانونی در آنها اعمال شود.

قلی نژاد افزود: مهم‏ترین دستاورد این طرح می‌‏تواند کاهش چالش‎‌ها بین بهره‌‏برداران و جوامع محلی با اداره کل حفاظت محیط زیست باشد.

وی اضافه کرد: به منظور اجرای بهتر وظایف قانونی و نظارتی و کنترل تصرف‌ها در عرصه مناطق چهارگانه، نقشه این مناطق نیز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل گرفته شد تا با هم افزایی و اقدام‎‌های مشترک سازمانی به حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی پرداخته شود.

غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز گفت: به دلیل گستردگی مناطق جنگلی، مرتعی، بیابانی، کوهستانی تحت اختیار و مدیریت این اداره کل و به استناد قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون شکار و صید، قسمت هایی از اکوسیستم های طبیعی و منحصر به فرد این استان در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست تحت مدیریت و حفاظت آن سازمان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر