جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد:
فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از آغاز واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا در شهرستان خبر داد...
کد خبر: ۸۷۸۴۹
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از آغاز واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا در شهرستان خبر داد.

به گزارش «فکرشهر»، ماریا خویشدوست توضیح داد: واکسیناسیون کووید ۱۹ براساس اولویت های سنی از امروز سه شنبه ـ ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ـ و با دعوت تلفنی یا پیامکی از افراد گروه های اولویت دار طبق برنامه در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود.

وی گفت: واکسیناسیون این گروه بر اساس نوبت تماس انجام می شود و شهروندان محترم شهرستان دشتستان از هرگونه تماس تلفنی، مراجعه حضوری و تجمع در واحدهای ارائه خدمات سلامت به منظور کسب اطلاع در این زمینه خودداری کنند.

خویشدوست تاکید کرد: واکسیناسیون کووید ۱۹ صرفا در مراکز اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و به این منظور لازم است از هر گونه مراجعه به بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز مشابه خودداری شود.

وی اضافه کرد: انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ در مراکز خدمات جامع سلامت رایگان است و بابت آن وجهی از مراجعین دریافت نمی شود.

ماریا خویشدوست ادامه داد: بیشتر عوارض احتمالی واکسن های کووید ۱۹، محدود بوده و شامل علایمی شبیه آنفلوانزای خفیف، درد، تورم و قرمزی در محل تزریق است که خود به خود بهبود می یابد و اولویت های سایر گروه های سنی و بیماران زمینه ای نیز، پس از انجام واکسیناسیون این گروه به نوبت و به تدریج انجام خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان توضیح داد: تا زمان تزریق گسترده واکسن به آحاد جامعه، ویروس کرونا همچنان در چرخش بوده و خطر ابتلا به آن وجود خواهد داشت؛ لذا بعد از تکمیل واکسیناسیون کرونا نیز باید همچنان ماسک زد و سایر پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

خویشدوست اضافه کرد: هر چه تعداد افراد بیشتری علیه کرونا واکسینه شوند، میزان ابتلا و مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

وی توصیه کرد که «اگر شما جزو گروه های الویت دار دریافت واکسن هستید و به مراکز واکسیناسیون فراخوانده شدید، فرصت بهره مندی از این اقدام ایمنی بخش برای خود و جامعه را از دست ندهید.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر