چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: ظرفیت بیمارستان شهید گنجی در حال تکمیل شدن است و حدود ۹۰ درصد خدمات، به بیماران کرونایی ارائه می‌شود...
کد خبر: ۸۷۸۹۲
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: ظرفیت بیمارستان شهید گنجی در حال تکمیل شدن است و حدود ۹۰ درصد خدمات، به بیماران کرونایی ارائه می‌شود.

به گزارش «فکرشهر» از صداوسیما، ماریا خویش‌دوست عنوان کرد: با ورود شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی، فشار مضاعفی بر کارکنان درمانی واردشده و ظرفیت بیمارستان شهید گنجی در حال تکمیل شدن است.

او ادامه داد: ۹۰ درصد خدمات به بیماران کرونایی ارائه می‌شود و سایر بیماران بستری در بیمارستان، در معرض خطر هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: تاخت‌وتاز ویروس کرونا بیشتر شده است و آمار بستری روزانه و بیماران بدحال کرونایی افزایش‌یافته است.

خویش‌دوست معتقد است کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه موجب ورود به وضعیت قرمز را فراهم کرد و اکنون شاهد افزایش فشار‌ها بر کادر درمان شهرستان هستیم.

او عنوان کرد: با افزایش تعداد بیماران کرونایی، مطب‌ها و داروخانه‌ها هم قادر به پاسخگویی مطلوب به افراد نیستند و هزینه‌های درمانی خانوار‌ها نیز بیشتر شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به تعطیلی اماکن مذهبی و تفریحی در این شهرستان گفت: به دلیل محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونایی، نماز جمعه در سراسر شهرستان برگزار نمی‌شود و اماکن مذهبی، فرهنگی و تفریحی شهرستان نیز تعطیل هستند و مراسم خاص ماه مبارک رمضان نیز بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

خویش‌دوست با اشاره به تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳، ۴ و فشار اقتصادی ناشی از آن بر مردم، بیان کرد: کرونا علاوه بر تهدید سلامتی و جان مردم، فشار اقتصادی زیادی نیز به آنان وارد کرده و تعطیلی مشاغل باعث بروز مشکلاتی برای معیشت مردم نیز شده است.

خویش‌دوست گفت: مقابله با کرونا نیازمند عزم جدی و همگانی است و مردم باید در این مسیر همراهی کنند و با رعایت اصول بهداشتی به کارکنان درمان که اکنون تحت‌فشار زیادی هستند، کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر