پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۹۷۲
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: سفیر اسرائیل در آمریکا و سازمان ملل گفته است که دولتش «با تاسف» به این «اطمینان» رسیده که بازگشت آمریکا به برجام و رفع بخش عمده‎‌ای از تحریم‌ها علیه ایران، که یک «کشور افراطی» است امری «حتمی است».

به گزارش فکرشهر از انتخاب، همچنین در پی دیدار تیم ارشدی از مقامات امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل با مقامات بلندپایه کاخ سفید، منابع ارشد به رسانه‌های اسرائیل گفتند که ماحصل این نشست «این تفاهم بود که با یکدیگر بر سر ایران تفاهم نداریم».

گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در واشینگتن و سازمان ملل، روز پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت، در گفت‌وگو با رسانه وای‌نت در تل‌آویو گفت، ارزیابی اسرائیل این است که «توافق میان آمریکا و ایران در چند هفته آینده امضا خواهد شد».

اردان اضافه کرد که مقامات آمریکا به آگاهی اسرائیل رسانده‌اند که در روند مذاکرات غیرمستقیم با ایران، به مشکل برخورده‌اند، اما اسرائیل «با تاسف» به این ارزیابی رسیده که دو طرف آمریکایی و ایرانی در چند هفته آینده به توافق خواهند رسید.

به گفته سفیر اسرائیل، مشکلات کنونی آمریکا و ایران در مذاکرات جاری غیر مستقیم طرفین در وین، ناشی از اختلاف مربوط به برداشتن این یا آن بخش از تحریم‌ها علیه ایران است اما «مقامات ایران تشخیص داده‌اند که اراده کلی آمریکا، مبتنی بر بازگشت به برجام، شکل گرفته است».

وی این سخنان را یک روز پس از دیدار و گفت‌وگوی مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی اسرائیل، با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشینگتن بیان کرد. گیلعاد اردان خود در این مذاکرات حضور داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر