چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۰۰۴
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: وجود ذخایر طبیعی فراوان مهم‌ترین عاملی است که سبب اهمیت فوق العاده خلیج فارس و دست اندازی و طمع ورزی قدرت‌های بزرگ به آن شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز جمعه در پیامی به مناسبت 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس افزود: در زمان حاضر دنیا برای تامین ۶۵ درصد نیازهای نفتی خود به خلیج فارس متکی است و علاوه بر آن این منطقه نزدیک به ۳۰ درصد ذخائر گاز جهان را نیز در خود جای داده است و همین ذخایر ارزشمند باعث طمع‌ورزی قدرت‌های بزرگ به این آبراهه مهم و استراتژیک شده است.

وی اظهار کرد: نام خلیج فارس بیانگر هویت، تاریخ رشادت و سربلندی مردم این دیار و آئینه تمام نمای مقاومت، سلحشوری و مبارزه‌ ساحل نشینان در تمام طول تاریخ، شکست مکرر دشمنان و طمع ورزان است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه خلیج فارس از جنبه‌های گوناگون دارای ویژگی‌های متمایزی در مقایسه با دیگر مناطق آبی و خشکی‌های جهان است، گفت: خلیج فارس از هنگام گسترش رقابت‌های سیاسی استراتژیک قدرت‌های اروپایی، به عنوان یک شاهراه بازرگانی مهم و پر اهمیت در زنجیره استراتژی آنها، مورد توجه قرار گرفت.

گراوند اضافه کرد: بدون تردید خلیج فارس با منابع طبیعی و معدنی فراوان خود، دیگر نه تنها بخاطر ایفای نقش ارتباط دهندگی یک بزرگراه تجاری میان شرق و غرب جهان، بلکه به عنوان یکی از ۲ سر انتهایی در مبادلات اقتصادی جهان به شمار می‌آید و این نشان دهنده جایگاه و اهمیت این آبراه مهم است.

وی یادآور شد: همچنان که اسناد تاریخی نشان می‌دهد و در منابع تاریخی هم موجود است، این منطقه از همان ابتدا و از گذشته با عنوان خلیج فارس مطرح بوده  در حالی که امروز برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای که حتی سابقه تاسیس‌ آنها به ۶۰ سال هم نمی‌رسد، تلاش می‌کنند تا یک نام جعلی که فاقد مستندات تاریخی و استدلال‌های منطقی است را برای خلیج فارس در محافل و مجالس بین‌المللی به کار گیرند و تثبیت کنند اما هیچگاه موفق نبوده اند.

گراوند افزود: همواره سازمان ملل، دیگر سازمان‌ها و نهادها و قراردادهای بین‌المللی از جمله حقوق دریاها اعلام کرده اند که غیر از عنوان خلیج فارس نام دیگری را نمی‌شناسد.

استاندار بوشهر اظهار کرد:  تاریخ پرشکوه مقاومت و ایثارگری مردم استان بوشهر همواره زبانزد است و امید می‌رود  روز به روز شاهد موفقیت بیشتر مردم استان بوشهر و مردم سراسر ایران عزیز باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر