پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۰۳۵
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا خواست تا گروه کارگران ساختمانی را که ناچار به حضور در پروژه‌های ساختمانی هستند و نمی‌توانند توقف در کار داشته باشند، در اولویت برنامه واکسیناسیون کرونا قرار بدهند.

به گزارش فکرشهر، هادی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی تاثیر کرونا بر روند کار کارگران ساختمانی از ابتدای سال، گفت: سال گذشته کرونا باعث شد تا بخش اعظمی از کارگران ساختمانی کار خود را از دست بدهند و بیش از ۶۰ درصد روی کار آنها و پروژه‌های ساختمانی اثرگذار بود ولی خوشبختانه امسال مورد خاصی گزارش نشده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در محل کار حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته یکسری از کارگران ساختمانی مثل نقاشان، برق کاران و لوله کش‌ها که کار تعمیرات ساختمان و فضاهای بسته را انجام می‌دادند با مشکل مواجه شدند ولی امسال با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به کار مشغولند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درباره مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و تعطیلی پروژه‌های ساختمانی اظهار کرد: علیرغم آنکه در شرایط قرمز هستیم، پروژه خاصی تاکنون تعطیل نشده و کارگران با حفظ و رعایت ضوابط و نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوطه کماکان به صورت نسبی مشغول کار هستند. بعد از عید در اکثر ساختمانهایی که مورد رصد واقع شده‌اند، کارگران پذیرفته‌اند که در محیط کار از ماسک استفاده کنند و با رعایت فاصله از هم کار خود را ادامه می‌دهند.

به گفته ساداتی، در ساختمانهایی که ابعاد بزرگ دارد و تجمع کارگر زیاد است چون محیط کار بسته نیست و فضا باز است، کارگران با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی کار را دنبال می کنند و در ساختمانهای با ابعاد کوچکتر نیز بیش از یک یا دو گروه مشغول کار نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کارگران ساختمانی جزو مشاغل ضروری به شمار می روند یا نه؟ گفت: طبعا کارگران ساختمانی به دلیل تعهدی که به کارفرما دارند و کارفرمایان هم در قبال آن به دیگران، ناچارند سر ساختمان و پروژه حاضر شوند، لذا جزو مشاغل ضروری به شمار می‌روند چون تعهدات زیادی پشتوانه کار آنها است؛ هم برای کارفرما که ملک را سریع تحویل بدهد و پروژه را به اتمام برساند و هم برای کارگر که به دلیل مشکلات معیشتی و نبود کار و اتمام پروژه ناچار است سر ساختمان باشد ضمن آنکه توقف کار ممکن است در برخی قسمتها به مصالح ساختمان و نحوه ساخت آن آسیب برساند.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در پایان با تاکید بر حمایت از مشاغل ضروری در بحران کرونا افزود: توقع ما این است که وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا، به کارگران ساختمانی هم توجه داشته باشند و آنها را همراه با سایر گروه‌هایی که به اجبار باید در محیط کار حاضر شوند در برنامه واکسیناسیون قرار دهند و اگر در اولویت اول و دوم نشد اما در اولویت سوم واکسن کرونا بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر