جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۰۸۲
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۱

فکرشهر: بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش حاد تنفسی بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه به مردم توصیه اکید کردند که از هرگونه ساده انگاری و بی احتیاطی نسبت به ویروس کرونا می‌تواند آنها را به بیماری کووید ۱۹ که خطر و تهدیدی جدی برای سلامتی انسان است، دچار کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کرونا در کمین افراد بی احتیاط و سهل انگار است زیرا این افراد با رفتارهای غیر مسئولانه خود و بی توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث گسترش بیشتر این ویروس در جامعه می‌شوند. 

باتوجه به شرایط قرمز کرونایی گناوه، روند بستری روزانه در ۲ بیمارستان این شهرستان همچنان بالا است، طوریکه در چند روز گذشته تنها بیمارستان امیرالمومنین (ع) در یک روز ۵۳ بیمار کووید ۱۹ را  بستری کرد.
تعدادی از بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش حاد تنفسی  بیمارستان امیرامومنین (ع) گناوه از روی دلسوزی و نصیحت به مردم توصیه کردند که بسیار مراقب سلامتی خود باشند و کرونا را جدی بگیرند.

یکی از بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: افراد تا زمانی که به این بلا گرفتار نشده‌اند، شاید آن را به تمسخر بگیرید و بگویید مبتلا نمی‌شویم اما هر کس در قبال این ویروس بی احتیاطی و سهل انگاری کند مطمئن باشد به آن دچار خواهد شد.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود، افزود: از روی ساده انگاری به این بیماری باور نداشتم به همین دلیل خود و خانواده ام را گرفتار آن کرده‌ام.

این بیمار با ۵۰ ساله بیان کرد: همسرم هم اینک در خانه قرنطینه است و برادرم نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.

وی گفت: تا قبل از بستری در بیمارستان، در خانه با علایم تنگی نفس، بی اشتهایی و قادر نبودن در راه رفتن روبرو شدم و تحت مراقبت پرستار شخصی قرار گرفتم  اما بعد از بستری در بیمارستان و تزریق دارو ، بهتر شدم و اشتهایم باز شد.

بانوی گناوه‌ای که بر اثر ابتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری بود گفت: کرونا درد بسیار بد و ناگواری است و باید خیلی مراقب و مواظب باشید تا درگیر عواقب خطرناک این بیماری منحوس نشوید.

وی افزود: در حدود یک هفته روزهای سختی را در منزل  که همراه با علایم تهوع و استفراغ، بی حالی و سرگیجه بود سپری کردم و تا حد مرگ پیش رفتم.

این بیمار حدود  ۶۰ سال سن دارد ادامه داد: بعد از مراجعه به بیمارستان و بستری شدن، با تلاش و زحمات کادر درمانی حالم بهتر شده‌است.

پزشکان و کادر درمانی و پرستاران زحمت کش بخش کرونا بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه از مردم خواستند که این بیماری را  عادی نگیرند و برای در امان ماندن با جدیت تمام از دورهم نشینی‌ها و مراسم شادی و فاتحه پرهیز کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: شهرستان گناوه از نظر وضعیت کرونایی همچنان در رنگ بندی قرمز قرار دارد و تاکنون سه هزارو ۶۴۷ بیمار کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی شده‌اند که ۱۱۸ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.
عصمت حیدری افزود: براساس اظهارنظر ۴۲ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، حضور در تجمع و دورهمی‌ها از جمله خانه باغ‌ها، مراسم فاتحه و عروسی عامل انتقال کرونا به آنان بوده‌است.

وی اظهارداشت: شبکه بهداشت و درمان گناوه برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، ضمن  آموزش واطلاع رسانی به جامعه، نظارت براصناف، شناسایی و رهگیری بیماران مبتلا  بویژه شناسایی بیماران مشکوک به سوش جدید کرونای هندی را در پایگاه‌های مراقبت مرزی گناوه و بندرریگ با جدیت در دستور کار قرار داده‌است.
حیدری  بیان کرد: تزریق واکسن کرونا طبق برنامه تنظیم  شده از سوی وزارت بهداشت برای گروه‌های مشخص شده اجرایی شده و تاکنون ۹۹۸ نفر از کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، جانبازان بالای ۵۰ درصد و افراد بالای  ۸۰ سال واکسینه شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در زمینه  ثبت نام واکسیناسیون و تکمیل پرونده الکترونیک نیازی به حضور فرد به مراکز بهداشتی نیست و ازطریق شماره تلفنی که به آنان اعلام شده‌است، تماس بگیرند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر