جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۱۵۶
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای منوط به تنوع و رقابت سالم داوطلبان با دیدگاه‌های مختلف در عرصه انتخابات است.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تجربه ثابت کرده است رقابتی بودن انتخابات زمینه ساز حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در این عرصه است به همین دلیل انتظار می‌رود هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر و هیات عالی مرکزی نظارت به این امر اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر اعتراض‌های زیادی در فضای مجازی استان بوشهر نسبت به ستاد انتخابات وجود دارد و علت رد صلاحیت‌ها را جویا هستند که باید هیات نظارت پاسخگوی این دغدغه‌ها باشد.

ایرانی با تاکید بر رعایت مر قانون و حفظ آبروی افراد اضافه کرد: پشتیبانی مردم به عنوان مهمترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و با حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف این پشتیبانی‌ها معنا پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی به دنبال مایوس و بی تفاوت کردن مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند نباید به این مسائل دامن زد چون ممکن است به دلیل حضور نیافتن تعدادی داوطلب حضور موثر و مهم مردم را از دست بدهیم.

ایرانی، از داوطلبان رد صلاحیت شده خواست مطابق قانون اقدام و اعتراض خود را از مجاری قانونی ارائه و هیات نظارت نیز با سعه صدر و مستند به استعلام‌های قانونی، حقوق داوطلبان را مدنظر قرار دهند تا افرادی که شرایط قانونی را دارند بتوانند دوباره به جریان انتخابات بازگردند و به این صورت به نشاط و شور انتخابات در استان بوشهر کمک کنند.

وی تاکید کرد: معتقدیم افرادی صالح، شایسته، پاکدست و مردمی باید وارد عرصه انتخابات شوند و نباید اجازه داد افراد مساله‌دار که دارای مشکل قانونی هستند، وارد این عرصه شوند، اما این مهم باید براساس قانون، انصاف و رعایت بیطرفی باشد و حیطه وظایف نظارت و اجرای انتخابات را قانون مشخص کرده‌است. 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان  ۲۸ خردادماه امسال برگزار می شود.

نظرات بینندگان
ع احمدي
|
-
|
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۴
سلام آقا دمتون گرم از بابت رد صلاحيت يه مشت آدم اختلاسگر فاسد و خسته نباشيد اميدوارم مث مرد تا آخر روي حرفتون بايستيد 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر