پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: این روزها که بازار ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا داغ است؛ انتخاب شخص اصلح هم سخت شده و بایستی بتوان از بین تعداد زیادی از کاندیداها، افراد متخصص و متعهد تر را شناسایی کرد...
کد خبر: ۸۸۱۶۷
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۶

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: این روزها که بازار ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا داغ است؛ انتخاب شخص اصلح هم سخت شده و بایستی بتوان از بین تعداد زیادی از کاندیداها، افراد متخصص و متعهد تر را شناسایی کرد.

یکی از عوامل توسعه و پیشرفت در شهرها و روستاها حضور افراد اصلح، دلسوز، متخصص و متعهد در عرصه های مدیریت است که این موضوع می تواند در انتخابات شوراهای اسلامی با انتخاب این گونه افراد محقق شود. در حقیقت، امروز، نهاد شوراها به تخصص های مرتبط با حوزه شهری برای دستیابی به توسعه همه جانبه نیاز دارد و تحقق این مهم، با انتخاب صحیح شهروندان رقم خواهد خورد.

در حالی بازار انتخابات شورای شهر داغ شده که شاهد حضور کاندیداهای فراوان در رشته ها و تخصص های مختلف هستیم؛ تخصص هایی که شاید به هیچ وجه به کار شورا نیاید و از کم ترین دانش روز مدیریت شهری و شهرسازی آگاهی نداشته باشند؛ بعضا چنین افرادی در ادوار مختلف رای آورده اند و متاسفانه کم ترین اثر گذاری را برای شهری مثل خارگ نداشته اند و اوضاع زمانی بدتر می شود که با نداشتن تخصص، حتی به دنبال مشاوره و استفاده از نظر متخصصین هم نرفته اند! از جهتی دیگر، تجربه ادوار قبل نشان می دهد صرفا یک متخصص هم نمی تواند برای شهر مفید باشد؛ زمانی یک متخصص می تواند مفید واقع شود که تعهد لازم را در کنار تخصصش دارا باشد؛ لذا، اولویت انتخاب برای شهروندان باید شخصی باشد که در کنار تخصص، دارای تعهد هم باشد و باید انتخابی آگاهانه داشته باشند.

برخی از کاندیداها تجربه حضور در دوره های قبل  را دارند و دارای کارنامه ای مشخص هستند، اگر این کارنامه و عملکرد برای شهروندان رضایت بخش است، می توانند دوباره اعتماد کنند و به آن شخص رای دهند، در غیر این صورت، رای دادن به افرادی که کارنامه منفی و غیر قابل قبولی دارند، خیانت در حق شهر و مردم و آیندگان خواهد بود.

کاندیداهای برنامه محور باید توسط اندیشمندان و خردورزان شناسایی و به مردم معرفی شوند، شهروندان باید بدانند که رای آنها، آینده ۴ ساله شهرشان را رقم خواهد زد، شهری که باید در آن زندگی کنند و تک تک تصمیم های شورای شهر در زندگی آنها و فرزندانشان تاثیرگذار خواهد بود؛ پس مردم هستند که انتخاب می کنند، لذا باید آگاه باشند و آگاهانه رای دهند.

و درنهایت باید منتظر ماند و دید که چه کسانی برای رسیدن به ساختمان پارلمانی شورای شهر خارگ در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی این شهر از سوی مردم انتخاب می‌ شوند و آیا مسوولان مربوطه فرصتی مجدد برای ورود جوانان متخصص و با استعدادی که در حزب و جناح بازی گروه های سیاسی جایی ندارند، مهیا می‌کنند یا برخی لابی‌گری ها، لیست نهایی مستاجران چهار ساله این ساختمان را تعیین خواهد کرد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر