شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۱۹۶
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: از مجموع پنج هزارو ۴۴۱ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصولی این استان در سال گذشته ۹۸ درصد از مودیان حقوقی و تنها ۲ درصد از شخصیت‌های حقیقی (مشاغل) دریافت شده‌ که نشان دهنده رعایت عدالت در پرداخت مالیات بر اساس درآمد و ظرفیت موجود است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا احمدپری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همچنین ۹۰ درصد درآمد مالیاتی استان بوشهر در سال گذشته از شرکت‌های بزرگ مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وصول شد.

وی اظهار کرد: برای حمایت از بخش تولید، مشاغل و کسب و کار در شرایط دشوار شیوع کرونا و آسیب دیدن واحدهای اقتصادی، اجتناب از فشار بر مودیان مالیاتی مورد تاکید سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، طوریکه در سال گذشته ۹۸ درصد از اظهار نامه‌نامه‌های تسلیم شده، از سوی آنها مورد تایید قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر اعلام کرد: در این ارتباط، مهلت تقدیم اظهارنامه عوارض ارزش افزوده دوره چهارم (زمستان) سال ۹۹ که هر ساله تا پانزدهم فروردین ماه بود به مدت یک ماه تمدید شد و با توجه به اینکه این مهلت به طور مجدد قابل تمدید نیست از مودیان مشمول تقاضا می‌شود تا ۱۵ اردیبهشت ماه نسبت به انجام آن اقدام کنند.

احمدپری گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ مودی مالیاتی در دوره قبل مشمول پرداخت این عوارض بودند که بیشتر این درآمد از مودیان حقوقی وصول شد.

وی یادآور شد: یکهزار و ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل عوارض ارزش افزوده و آلایندگی دریافتی در سال ۹۹ وصول و برای عمران شهرها و روستاهای این استان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: با هدف حمایت از تولید و فضای کسب و کار در شرایط حاضر، همه مودیان مالیاتی استان بوشهر تا پایان سال ۹۹ مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد، تاخیر در پرداخت مالیات و عدم انجام تکالیف قانونی شدند.

احمدپری اضافه کرد: این بخشودگی برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز ابلاغ شده‌است و دستورالعمل بخشودگی جرایم تا پایان امسال نیز در هفته آینده ابلاغ می‌شود و بر این اساس در صورتی که مودیان نسبت به پرداخت اصل بدهی خود اقدام کنند، جریمه‌های مالیاتی آنها بخشوده می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته در راستای رفاه حال مودیان مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی برای شخصیت‌های حقیقی (مشاغل) از خرداد ماه به مرداد و برای مودیان حقوقی از تیر ماه به شهریور تمدید شد که با توجه به ادامه شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شود این تمدید فرصت، امسال نیز صورت گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حدود ۲۷۰ نفر مودی مالیاتی خرید سکه در استان بوشهر ثبت شده‌است، اعلام کرد: بر اساس ابلاغ هشتم اردیبهشت امسال افرادی که حداکثر ۱۰۵ سکه خریداری کرده‌اند مشمول پرداخت قطعی مالیات می‌شوند و خریداران بیش از این تعداد ملزم به تسلیم اظهار نامه مالیاتی هستند.

احمدپری عنوان کرد: بر این اساس خریداران تا ۱۵ سکه به ازای هر قطعه ۹۶۰ هزار تومان، بیش از ۱۵ سکه تا ۲۵ سکه به ازای هر قطعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مازاد بر آن تا ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مشمول مالیات مقطوع می‌شوند و امکان قسط بندی این مالیات برای مودیانی که توان پرداخت آن را ندارند، وجود دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: با هدف شفاف‌سازی مالیات و پیشگیری از فرار مالیاتی، سامانه پایانه‌های فروشگاهی و خدمات مودیان راه‌اندازی شده‌است که بر اساس قانون مصوب سال ۹۸ مودیان موظف هستند از خرداد ماه ۱۴۰۰ عملکرد خود را در آن ثبت کنند.

وی اظهار کرد: راه‌‍اندازی این سامانه که برای هوشمندسازی نظام مالیاتی صورت گرفته و بهترین راه در فرآیند وصول مالیات برای مودیان و سازمان امور مالیاتی و از منابع اعتبار سنجی اظهار نامه است، در بوشهر نیز راه‌اندازی شده  و آموزش‌های لازم به مودیان استانی داده شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر