سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۲۱۱
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: خیران و نیکوکاران ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه سلامت و درمان این شهرستان کمک کردند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، احمد آخوندی در جلسه مجمع خیران سلامت شهرستان دیر افزود: در زمان حاضر ۲۵ بنای بهداشتی و درمانی از محل کمک‌های مردمی احداث و یا در حال احداث است.

وی با تقدیر از کمک افراد خیر و شرکت‌های مستقر در شهرستان دیر اضافه کرد: شرکت متانول کاوه بالغ بر ۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه سلامت این شهرستان کمک کرده است.

آخوندی اظهار کرد: در زمان حاضر ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید یک دستگاه سی تی اسکن و ۲میلیارد تومان برای تقویت و تجهیز واحد دیالیز بیمارستان دیر نیاز است.

وی همچنین احداث خانه بهداشت در بردخون و درود احمد، تجهیز اورژانس ۱۱۵ شهر دیر و نوسازی آمبولانس‌های این شهرستان را از جمله دیگر نیازهای این شهرستان عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: با تلاش مسئولان شهرستان ۱۳ واحد مسکونی برای اسکان پزشکان تامین و به ۶ واحد مسکونی دیگر نیاز است.

وی در رابطه با راه اندازی اتاق عمل و زایشگاه بیمارستان دیر افزود: از ابتدای راه اندازی زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان ۵۰۰ زایمان طبیعی و سزارین و انجام عمل جراحی صورت گرفته است.

آخوندی گفت: در زمان حاضر پنج متخصص داخلی، زنان و زایمان، اطفال، بیهوشی، جراح عمومی و سونوگرافی در بیمارستان دیر ارائه خدمت می دهند.

امام جمعه دیر گفت:با وجود اینکه این شهرستان دارای مراکز درمانی و بهداشتی است اما حضور خیران در ارتقای سلامت جامعه و برای تامین و تقویت بخشی از نیازها ضروری است.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: سلامتی برترین نعمت الهی است که هر کسی در این راه قدمی بردارد در پیشگاه خداوند متعال پاداش بزرگی خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه احداث مسجد و حسینیه کار پسندیده و خیرخواهانه ای است اما در زمان حاضر بهداشت و درمان مردم باید در اولویت باشد گفت: انتظار می‌رود افراد نیکوکار، شرکت‌ها و پتروشیمی‌های مستقر در شهرستان دیر در راستای سلامتی مردم گام‌های بیشتری بردارند.

فرماندار دیر گفت: در ۲ سال اخیر با کمک افراد نیکوکار موفقیت‌های خوبی در حوزه سلامت و درمان در این شهرستان حاصل شده است.

کریم علی حسنی افزود: راه اندازی انتقال خون، تامین اعتبار برای پانسیون پزشکان و احداث ساختمان مرکز درمانی بردخون و آبدان آغاز شده است.

در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های یوسف ناصری ، جواد عباسی به سمت دبیراجرایی مجمع خیرین سلامت شهرستان معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر