چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۲۲۸
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کلاس‌های مجازی دوره ابتدایی در استان تا آخر اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علیمراد کرمی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: زمان پایان آموزش‌ها و امتحانات در دوره ابتدایی آخر اردیبهشت است و امتحانات دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز تا پیش از ۲۸ خرداد به پایان می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه نحوه برگزاری امتحانات تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت کروناست افزود: در صورت دریافت مجوز، مانند پارسال امتحانات پایه نهم به علت هدایت تحصیلی و پایه ۱۲ به علت نهایی بودن و کنکور به صورت حضوری و دیگر پایه‌ها به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: پایان دوره آموزش و امتحانات دوره ابتدایی آخر اردیبهشت است و امتحانات دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز تا پیش از ۲۸ خرداد به پایان می‌رسد.
 
وی تاکید کرد: دریافت شهریه از اولیاء دانش آموزان برای مواردی چون ارائه کارنامه غیرقانونی و تخلف است.
 
کرمی عنوان کرد: هم اکنون ۸۵ درصد دانش آموزان از شبکه شاد استفاده می‌کنند و بقیه نیز از طریق آموزش تلویزیونی، آموزش حضوری یا درسنامه‌هایی که ارائه می‌شود آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و شرایط آموزش‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود.
 
وی گفت: زمان آغاز سال تحصیلی جدید هنوز اعلام نشده است، اما این احتمال وجود دارد که مانند پارسال، سال تحصیلی جدید در صورت مجازی بودن از ۱۵ شهریور شروع شود و اگر حضوری باشد از اول مهر.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هم اکنون ۲۴۰ هزار دانش آموز، ۱۵ هزار فرهنگی و ۱۲ هزار بازنشسته فرهنگی در استان داریم عنوان کرد: امسال هزار و ۵۰۰ نیرو در آستانه بازنشستگی هستند که ۵۰ درصد آن‌ها بازنشسته می‌شوند و با توجه به رتبه‌بندی معلمان ممکن است ۵۰ درصد دیگر تصمیم به ابقا بگیرند.
 
وی گفت: با توجه به تدبیر وزارت آموزش و پرورش، از نیرو‌های حق التدریس، خرید خدمت آموزشی، سرباز معلم و ظرفیت نیرو‌های خود به عنوان حق‌التدریس شاغل یا حق‌التدریس نیروی بازنشسته استفاده خواهیم کرد تا مشکل کمبود نیروی را حل کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر